130 let
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Premium

Rozhovor

Cílí na emoce a na „slabší“ povahy. Psycholožka radí, jak se ubránit agresivním prodejcům

Zdraví
  •   13:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
O Vánocích pořizujeme věci, které bychom jindy nekoupili. Prodejci hrají na naše city. O psychologickém pozadí vánoční horečky hovoří pro Lidovky.cz terapeutka a osobní koučka Zuzana Steigerwaldová.

Lidovky.cz: Ve kterých obdobích roku bývají marketingové útoky například farmaceutických firem na zákazníky největší a proč?
Vrcholu dosahují v obdobích, kdy je zvýšená poptávka po léčbě nebo prevenci onemocnění. Tedy také v období Vánoc a s nimi spojeném obdarovávání, kdy bývá naše zdraví ohrožováno respiračními chorobami. Farmaceutické společnosti pak intenzivněji propagují své produkty.

Psychologické pozadí spočívá v tom, že lidé jsou v těchto obdobích citlivější k otázkám zdraví. Strach z onemocnění a touha po prevenci vedou k vyšší vnímavosti vůči reklamním sdělením, která slibují řešení zdravotních problémů a posílení zdraví a imunity. Lidé hledají jistotu a bezpečí, což farmaceutické firmy využívají ve svých kampaních.

Lidovky.cz: Mají ještě nějakou zbraň?
Také využívají psychologického efektu „nového začátku“.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Martin Ježek