Šílený projektant navrhne pevnou zeď kolmou na směr jízdy.Jen je otázkou času , kdy do ní někdo narazí.Stačilo skosení a děti by se jenom lekly.Kdo bude tlačit na přemoudré Švýcary,aby tuto hrůzu ze svých tunelů odstranili?
Po prvním zhlédnutí havarie jsem nevěřil vlastním očím.Jsem konstruktér a proto vím, že platí: co se může stát , to se stane.Toto pravidlo platí na 100%.Jen šílenec , nebo nafoukanec tomu nevěří.
Je to sice smutné, ale je to tak. Lidé nejsou zvyklí se v autobusech připoutávat. Málokdo je na nebezpečí jízdy bez bezp. pásů upozorňuje a tak se (až na vzácné výjimky) nepřipoutávají. Prozíravější lidé začnou používat bezp. pásy po několika takovýchto nehodách, většina lidí ale ani potom.
Druhým do nebe volajícím nesmyslem je onen výklenek v tunelu se zdmi kolmo k vozovce. Kdyby ta zeď byla pod úhlem 45°- 60°, nebyly by následky zdaleka tak tragické. Doufám, že se z toho stavitalé tunelů do budoucna poučí.
Být připoutaný v buse pomůže jen do cca 30 km/h. Pak už se sedačky utrhnou (ostatně se o tom psalo).
Ty výklenky jsou tak kolmé všude na světě. Aby mělo skosení smysl, muselo by být velmi mírné, v délce tak 20m. Takže by podražilo stavbu VŠECH tunelů, protože při stavbě se předem samozřejmě neví, ve kterém z tisíce se někdo takto vybourá ...