Třeba jsou ty kumuly pozdějc slabší.
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.weathergraphics.com/tim/af447/
http://www.pilotfriend.com/disasters/crash/northwest705.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.pilotfriend.com/disasters/crash/northwest705.htm"... Boeing 720 linky 705 v tak ve vertikální turbulenci dosáhl rychlosti vyšší, než 470 knots. Měření U Boeingu ukázala, že nad 320 knots za uvedených podmínek zotavení z ohýbání (trupu) už není možné. "
Jinými slovy, pokud piloti AF 447 letěli pomaleji, dělali to nejlepší, co dělat mohli.
... že letadla létají co nejvýše kvůli úspoře paliva, a když se objeví turbulence, nebo jiné problémy, sklesají na výšku, kde je větší rezerva v bezpečnosti, přesněji, kde je povolený rozsah rychlostí stroje vůči vzduchu širší.
že dvě hodiny po půlnoci jsou někde stovky a stovky kilometrů obrovské kumulonimby, jeden vedle druhého?