Je to určitě správný krok, který si klade za cíl snížení individuální dopravy vedoucí k ekologii i menší spotřebě fosilních paliv.
V ČR by se k tomuto účelu mohla upravit ona jednotná jízdenka "státního tarifu" (OneTicket). Je ale důležité, aby na to byly spoje dostatečně dimenzované (u nás by stačilo zvýšit počet vagónů ve stávajících spojích).
Co se týká strachu ze zneužití: umím si představit individuální případy (např. bezdomovci, kteří by se v hromadné dopravě zdarma ohřívali), ale masově se to zneužívat nebude, protože by brzo přestalo občany bavit cestovat někam, kam nepotřebují, jen proto, že na to mají "paušální" jízdenku.
nj to precestuje BUSem za 3 dny,... inu,...
Kdo to tu nedávno tvrdil, že roční Lítačka je neskutečně levná a měla by podstatně zdražit, protože nikde v zemích na západ od nás, se za takový peníze nesvezete?
Však to bude jen na tři měsíce.
To se vám to utrácí, Němci, ze? Česky dělník vám to zaplatí...
Co povinné místenky? Zadarmo nebo za směšný poplatek možno rezervovat na libovolný vlak. Ovšem problém, když někdo bude blokovat a pak se nedostaví.
Pokud správně pamatuju, tak víkendový lístek v Hamburgu pro CELOU RODINU (skupina až 5 osob) platil na U-Bahn, S-Bahn, povrchovou i lodní dopravu (ta je taky fajn) a stál podobně už před 10 lety.
Je to zvláštní. Doprava je dotovaná všude. Energie i technika (odpisy, provozní náklady) jsou tam i u nás stejné. Osobní náklady jsou v DE podstatně vyšší. Komfort a pravidelnost dopravy taky lepší. Tak PROČ to u nás stojí tolik peněz? Asi si management a přisáté firmy typu ROPID potřebují víc 'odklánět', jinak to nevidím.
Taky vzpomínám, jak v Berlíně platil lístek z Vindobony v den příjezdu v BVB po celém městě a zmatený cizinec nemusel po příjezdu absolvovat test inteligence v šíleném automatu na jízdenky jak v Praze - kdo má po kapsách naši měnu v drobných, že?
Veřejná dobrava je dotovaná téměř všude, nicméně někde více a někde méně.... U nás platí to druhé.
To jsem zvědavý, jaký bude výsledek. Já vím, český diskutér už všechno ví a zná.
Ti, kdo dnes platí dotace na elektromobilitu. Ale o tom to cele asi není. Potřebovalo by to pohled v širším měřítku : omezení osobní dopravy, omezení silniční výstavby, omezení výroby aut, ...
Němečtí vládnoucí představitelé velmi úspěšně pohřbívají vlastní ekonomiku. Začali odstavením atomovek, ale to je zřejmě pořád málo. Jediné, co mi na tom vadí je to, že to dříve či později poškodí i nás...