Stein Mart má 290 obchodů napříč 31 amerických států, informoval server Businessoffasion, a to od Arkansasu až po Wisconsin. Jde o řetězec, ve kterém nákupčí hledají zlevněné kousky známých značek: ta Ivančina si ale před prodejem prošla proměnou. Přejmenovali ji na Adrienne Vittadini, tedy značku pojmenovanou po své dvaasedmdesátileté zakladatelce původem z Maďarska.
Distribuční firma G-III přiznala, že Ivančino zboží Stein Martu prodávala pod jiným jménem. Zároveň ale tvrdí, že tak udělala bez vědomí značky Ivanky Trumpové. „G-III přijímá zodpovědnost za vyřešení tohoto problému, ke kterému došlo bez vědomí organizace Ivanky Trumpové,“ vysvětlil zástupce G-III. „Značka Ivanky Trumpové nadále roste a zůstává velice silná.“
Společnost se prý již snaží zajistit všechny kusy oblečení s vyměněným prodejním štítkem, a to včetně těch, které již řetězec prodal.
Odmítání předními prodejci i rozzuřenými zákazníky
Od zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem se oblečením pod značkou Ivanky Trumpové, která je teď již také oficiální zaměstnankyní Bílého domu, přestala zásobovat řada předních amerických prodejců.
Největší pozornost si tímto krokem získal Nordstrom, jehož rozhodnutí - odůvodněné špatnou prodejností - veřejně kritizoval i Donald Trump. „Nordstrom s mou dcerou jednal tak nespravedlivě,“ napsal Trump na Twitteru. Dále šlo například o společnosti Neiman Marcus a Shoebuy.com, Belk, T.J. Maxx a Marshalls.
Na sociálních sítích si ve stejné době získala pozornost kampaň #GrabYourWallet, která má motivovat prodejce i zákazníky, aby bojkotovali všechno zboží spojené se jménem Trump.
The President and Adrienne Vittadini talk to astronaut this morning. pic.twitter.com/i49t9zQcp0
— Nell Scovell (@NellSco) April 24, 2017
‚Kancléřka dělá politiku s Trumpovou dcerou?‘ Ivanka Trumpová budí v Berlíně rozpory |
Krok G-III není technicky ilegální: v době, kdy přední prodejci jako Nordstorm, Neiman Marcus či Saks Fifth Avenue neměli vlastní sekce pro zlevněné oblečení, šlo dokonce o běžnou praktiku - výměnou či odstraněním štítku přední značky se měla zmírnit asociace prestižních high-endových produktů se slevovými řetězci. G-III tak mohla teoreticky Ivančinu značku, která je populární zejména v Číně, pouze chránit. Minimálně eticky jde však o sporný krok.
Zástupce Stein Martu řekl, že záměna visaček nebyla politicky motivovaná. „Stejný počet zákazníků mi říká, že oblečení značky Ivanka Trumpová chce a stejný počet ho nechce.“
Naopak zdroj vně Stein Martu zároveň údajně upozornil na kritiku řady zákazníků, kteří oblečení Ivanky Trumpové v obchodě viděli. Zmínil i incident, kdy nákupčí před prodavačem rozzuřeně roztrhl halenku značky Ivanka Trumpová a vyběhl z obchodu.
Role „náhradní“ značky Adrienne Vittadini není jasná: společnost G-III odmítla vysvětlit, jak a proč na oblečení značka skončila. Pokud přitom společnost nebyla informovaná, mohlo by to pro G-III potenciálně znamenat i legální problémy.