LN Bylo středeční prasknutí dálnice D1 její největší havárií?
Je to vlastně první velká od jejího zprovoznění. Úsek, kde se to stalo, je už deset let za hranicí své životnosti. Měl být dávno opraven. To, že k tomu nedošlo, je hrubá chyba českého státu.
LN Znamená to, že dálnice dožila a podobné či horší havárie se na ní budou jen množit?
Je to varovný prst, který říká, že rekonstrukci D1 už dále nelze odkládat. Nechci prorokovat, jestli budou takové havárie následovat za půl roku nebo až za rok. Jasné ale je, že se budou opakovat častěji.
AKTUÁLNĚ Z DÁLNICE D1Dálnice D1 byla podle reportéra LN kolem 17. hodiny v úseku, kde došlo k prasknutí vozovky (52. kilometr směr na Brno), bez problémů průjezdná. |
Myslím, že by to bylo kontraproduktivní. Pokud by totiž řidiči viděli, že je snížení rychlosti pouze preventivní a na silnici se půl roku nic neděje, začali by brát značení na lehkou váhu.
LN Kde jsou vlastně podle vás nejkritičtější místa "dé jedničky"?
Nejnebezpečnější jsou určitě staré dilatační spáry napříč komunikací. Velkým problémem jsou ale také vyjeté koleje, které zvyšují riziko akvaplaningu.
LN Jak vůbec opravit dálnici D1 a totálně tím neparalyzovat dopravu v Česku?
Při opravě by se měla dálnice rozšířit alespoň o jeden metr. Když se totiž bude její polovina opravovat, v té druhé poté půjde vytyčit čtyři jízdní pruhy, což urychlí dopravu. Objevovaly se i názory, aby se dálnice při opravě rozšířila o jízdní pruh v každém směru. To bych odložil, protože by to opravu moc zdrželo.