Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Matkám na mateřské se nelíbila těhotenská móda, rozjely vlastní značku

Design

  6:25
Ema Pospíšilová a Klára Horáková nejsou sice prvoplánové módní návrhářky, přesto jak se zdá, objevily v tuzemsku díru na trhu. Věnují se totiž vlastní těhotenské módě. V soutěži Rozjezdy roku 2015 vyhrály pražské krajské kolo. V rozhovoru pro Lidovky.cz říkají, že vkus a trendy z často vysmívaných maminkovských webů nesledují.

HOHO style je česká značka těhotenské módy. Vznikla z vlastní potřeby nadšených matek, které se daly na navrhování módy. foto: HOHO Style

Lidovky.cz: Je to náhoda, nebo spíš cílení na babyboom, který v ČR ještě panuje?
Týkalo se to babyboomu sebe samých, celorepublikovou natalitu jsme neřešily. Samy jsme byly těhotné a na trhu jsme tehdy nenašly nic, v čem bychom se cítily pohodlně a navíc hezky. Klára si prvně šila pro sebe, pak začala i pro mě. To, že se z HOHO stala značka, byla poptávka zákazníků. Lidem se šaty, které jsme samy nosily, natolik líbily, že nešlo si to nechat jen pro sebe. Ohlasy byly pozitivní, proto jsme se rozhodly rozjet vlastní značku.

Lidovky.cz: Kdy značka HOHO vznikla?
Teoreticky asi před 3 lety, ale do ledna 2015, než jsme spustily nás web, to byla fáze testovacího provozu. Navrhovaly jsme a šily pro sebe, pro příbuzné, pro kamarádky a známé. Zkoušely jsme, co se líbí, co předělat, opravit, zkoušely jsme dodavatelé látek. U těhotenských střihů bylo potřeba zjistit, zda budou modely sedět po celou dobu
těhotenství, a to nějaký ten měsíc potrvá.

HOHO style je česká značka těhotenské módy. Vznikla z vlastní potřeby nadšených...
HOHO style je česká značka těhotenské módy. Vznikla z vlastní potřeby nadšených...

Lidovky.cz: Ty šaty mají sloužit na jedno použití, tedy jen na devět měsíců, nebo jsou promyšleny univerzálně i po porodu?

Většina těhotenských modelů HOHO je takzvaně 3v1. Dají se nosit za stavu netěhotenského, stejně tak jako po celou dobu těhotenství i při kojení.
Jsou to elastické materiály, které se přizpůsobí tělesným proporcím, nevytáhnou se. Jsou to modely, které podtrhnou ženskost, ale zároveň schovají ty partie, se kterými se ženy například po porodu nerady chlubí.

Lidovky.cz: Kdo za značkou stojí? Jste profesionální návrháři, nebo spíše šikovní amatéři?
Jsme amatérky, ale nadšenkyně, které šití a navrhování baví. Vytvořily jsme značku, která si nachází své místo na trhu i přesto, že za ní nestojí skupina profesionálů. Možná entuziasmus a radost z vlastní tvorby je větším hnacím motorem než profesionální přístup, kterému chybí zapálenost pro věc.

Lidovky.cz: Myslíte, že právě v těhotenské módě je díra na trhu? Jak plánujete
značku rozvíjet, tedy sítí obchodů, nebo jen online prodejem?

V jistém slova smyslu jsme tu díru na trhu našly. Díra je právě v tom, že zboží pro těhotné maminky je na trhu dost, ale trh je zaplaven asijským zbožím, to jsme nechtěly podporovat a jinou ryze českou těhotenskou módu jsme nenašly. Šijeme výhradně v tuzemsku. Náklady jsou proto vyšší, ale stojí nám za to a jsme rády, že stejného názoru je čím dál tím více lidí. Schválně říkáme lidí, protože našimi zákazníky jsou v poslední době i muži. To nás velice těší. Protože muže tolik nezajímá rafinovanost střihů nebo z kolika procent je to bio bavlna, ale on to koupí protože se mu to líbí a chce, aby takto vypadala i jeho žena, to je přece skvělá zpětná vazba. E-shop nám zůstává a máme v plánu i kamennou prodejnu, respektive ta je naším snem. Je to ale otázka pravděpodobně příštího roku, zatím na to není časová kapacita. V jednání je i distribuční síť, ozvali se zájemci z Irska a Anglie, tak pravděpodobně brzy budeme expandovat i za hranice.

HOHO style je česká značka těhotenské módy. Vznikla z vlastní potřeby nadšených matek, které se daly na navrhování módy. Zakladatelka značky Klára Horáková.

Lidovky.cz: Maminkovský vkus je značně rozličný, ať už jde o nejrůznější diskuzní fóra nebo prodeje handmade výrobků. Sledujete tyto „trendy“?

Účet na jednom takovém handmade prodejním portálu máme, to je v tomto odvětví nevyhnutelné. Maminky to mají zafixované, že tam najdou všechno. Snažíme se ale zákazníky pomalu ale jistě dostat na naše stránky. Proto ne všechno zboží máme na onom portálu a většina komunikace probíhá přes Facebook. Ale tzv. „trendy“, o kterých mluvíte, ty nesledujeme a diskusních for se nezúčastňujeme, na to nemáme čas a prostor. Dohromady máme 5 dětí a obstarat je, rodinu, firmu a mnoho dalších aktivit zabere docela dost času. Cílíme na zákaznice, které mají podobný vkus jako my. Nemyslíme to nijak pejorativně, ale zboží, které uspokojí většinovou populaci, je na trhu
dost, a HOHO vzniklo právě jako alternativa k tomuto stylu.

Lidovky.cz: Nejsou pro vás největší konkurencí právě matky, co si samy šijí a jen
okoukají dobrý nápad?

Možná se pár takových najde a někde po republice máme HOHO Revival. Když někdo šít umí, líbí se mu naše zboží, okouká ho a ušije si to, tak nám to nevadí, dokud to velkoobjemově nešije v Thajsku, to by nás asi trochu naštvalo. Našimi zákaznicemi a zákazníky jsou většinou lidé, kteří místo kousku z konfekce některých oděvních řetězců volí lokální výrobek. Cenově je to srovnatelné, my ještě jako bonus nabízíme originalitu a jedinečný design.

Lidovky.cz: Vyhrály jste první místo v regionu Praha v soutěži Rozjezdy roku 2015. V profilu uvádíte, že vaším vzorem je Tomáš Baťa. Proč právě on?
Byla to trochu nadsázka. My, začínající to podnikatelky, bychom se neodvážily se s Tomášem Baťou srovnávat, spíše šlo o odkaz na jeho začátky. Střihal, šil, rozvážel, prodával, vyjednával, vyplácel, motivoval dělníky a protože k tomu všemu hlavně věřil, dostal rodinnou firmu z tehdejších dluhů a vybudoval českou značku světového renomé. To není špatný vzor, ne? Kéž bychom se aspoň zčásti v podnikatelských úspěších přiblížily vlastnímu vzoru...

Autor: