Martin Kohout se ve své aktuální instalaci dotýká lenosti, která může pro člověka zdánlivě paradoxně být cestou k sebepoznání a otevření se komunikaci s druhými. Mobilním telefonem natočil video Free Mail, kdy kamerou telefonu nahlížel do poštovních schránek. "Nástroj, který mi svým neustálým hlášením příchozích mailů zasahuje do soukromí, jsem použil k tomu, abych nahlédl papírovou poštu cizích lidí," řekl.
Richard Loskot byl ve finále Chalupeckého ceny už v roce 2012, zabývá se novými technologiemi a vytváří celé soustavy na sebe reagujících přístrojů, zkoumající limity lidského vnímání. Ve Veletržním paláci má instalaci s názvem Barva je to, co není. V prostoru jsou různé barevné předměty, které však systém zrcadel zdánlivě odráží jinak. Prostor, v němž se pohybují návštěvníci, je snímán kamerou a za pomoci klíčovacího pozadí, používaného třeba v televizi, pak promítán na zrcadlovou stěnu. Divákovi se může zdát, že sleduje několik příběhů téhož děje, ale v jiném čase.
Sceranková se věnuje fotografii v její klasické podobě. Zajímá ji vztah fotografického obrazu k realitě, vizuální reflexe skutečnosti a možnosti ovlivňování jednoho druhým.
Štětina připravil celovečerní film s názvem Ztracený případ. Použil detektivní seriál Columbo a výsledkem je snímek, kde jsou použity záběry ze všech dílů od roku 1968 po poslední natočený o 35 let později stále s týmž protagonistou. Autor říká, že chtěl poukázat i na snahu filmového průmyslu udržet úspěšnou postavu ve hře co nejdéle. Součástí projektu - a jediná jeho část na výstavě - je plakát od grafika Zdeňka Zieglera, který pro Ztracený případ upravil jeden ze svých nerealizovaných plakátů ze 70. let. Samotný film se bude promítat každou neděli v kině Ponrepo.
Velíková se věnuje videu a zpracovává témata komunikace v rámci osobních vztahů s nejbližším okolím. Videoinstalace s názvem Hra o knize je podobenstvím o nejasnosti a nestálosti skutků, rolí a motivací, odehrávajícím se v otevřeném prostoru mezi divadelním představením, filmem a performancí.
K tradičním odměnám pro vítěze, jimiž jsou 100.000 korun na uspořádání výstavy, stipendijní pobyt v New Yorku a rezidenční pobyt v některém z Českých center, letos přibude hmotná cena. Sošku v podobě štafetového kolíku navrhl Maxim Velčovský.