130 let

Diskuze

Bouře v České televizi: Odbory viní vedení z plnění politických objednávek

Management veřejnoprávní ČT nečekaně oznámil stažení Daniely Drtinové z Událostí, komentářů. Odbory se za moderátorku razantně postavily.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 8. 2013 11:11
Ještě upřesněte tu vládnoucí třídu
Možná pak najdete pojítko k tomu, proč jsou ve VP televizi tací amatéři.
0 0
možnosti
V

V.Hricák

12. 8. 2013 11:03
Nejsme jako oni !!!???
Již poměrně dlouhou dobu sleduji angažovanost české televize,ale i českého rozhlasu k domácí politické scéně.Dokážu pochopit,že je často obtížné zastávat navenek neutrální postoj k osobě,ke které můžu cítit silné antipatie.Od toho ale existuje termín profesionalita.Tak,jako u policistů a soudců může občas dojít k pokušení o zapojení svých osobních citů a pocitů,musejí zůstat v neutralitě.Pokud neodolají touze po pomstě,mohou být,a občas i jsou nuceni nést následky.Myslím,že většina redaktorů ČT i ČR podlehla současné módní pražské štvanici na Zemana.I když jsou některé Zemanovo kroky rozporuplné,ještě stále nepřekročily hranici zákona,resp. ústavy.Když si k tomu všemu ještě přidám nevybíravé,dlužno dodat,že až příliš často  oprávněné,Zemanovo  invektivy na adresu novinářů,vychází mi z toho uražená ješitnost.Zdá se mi,že valná většina novinářů podlehla komplexu samolibosti a cítí se být pupkem světa.Narážky na jejich hloupost je pak ženou někam,kam by,jsou li opravdovými profíky,zajít neměli.Jejich šéfové,pokud je předem k takovým praktikám neúkolují,jim to přinejmenším trpí.Sečteno a podtrženo.Sen o svobodných a nezávislých novinářích,střežících demokratické principy,se vcelku velmi rychle rozplynul.Dnes tu máme angažované,kteří se neštítějí udělat cokoliv,jen když dostanou dobře zaplaceno,nebo se zalíbí svým šéfům.Pro většinovou společnost je to děsivý výsledek.Ze socialismu a kapitalismu nám zůstalo to nejhorší,co oba systémy nabízejí.Ze socialismu cenzura a cílená manipulace veřejnosti.Z kapitalismu nezaměstnanost a vykořisťování vládnoucí třídou.
0 0
možnosti

12. 8. 2013 10:30
Ve firemní sféře
je alfou a omegou v komunikaci poslech obchodního partnera. Jakékoliv školení obchodníků nebo lidí komunikujících s obchodními partnery začíná stejně: poslouchejte, co vám partner říká.V ČT to funguje u Drtinové a Železného následovně: jeden nebo druhý položí dotaz podle připraveného seznamu a po třech slovech skočí pozvanému partnerovi do řeči s dalším připraveným dotazem a tak se to ve smyčce opakuje.V podstatě stejným způsobem komunikuje Moravec.Politici nás za ten humus nutí platit koncesionářské poplatky.Shrnu: neprofesionalita, ubohost, neschopnost.Jestli si někdo pod kvalitou diskuze představuje jekot soudružky Drtinové nebo křupanství Moravce nebo Železného, tomu se pořady ČT musí líbit. Ale o tom, jak se vede diskuze takovýto člověk ví stejně málo jako ti ubožáci v naší vaší televizi.Kdyby kdokoliv z nás mluvil s takovouto Drtinovou, Železným nebo Moravcem v hospodě, neudržel by se a vzal by je půllitrem po hlavě. A bylo by to tak jedině správně. A zaměstnávat takovéto ubožáky za daně občanů? Česká televize je totální morální úpadek.
0 0
možnosti
B

Brew74

12. 8. 2013 9:10
Kromě dojmologie nějaká fakta
1) Události-komentáře s Drtinovou jsou dle interního hodnocení, nikdy nerozporovaném vedením ČT, nejlepším pořadem publicistiky. Zda je to objektivní pravda, je irelevantní.2) Drtinová je po zesměšnění Balvína (pokud je toto vůbec možné) vedením odvolána z tohoto nejlepšího pořadu s tím, že dostane svůj pořad, pravděpodobně Interview, které má a bude mít nižší sledovanost i prestiž. To se nedá interpretovat jinak, než jako sesazení.Z toho mi vyplývá, že důvodem JE rozhovor s "kultůrním" kamarádem R. Janouška a R. Rosenberga, další indicií je rektální sonda s. Dvořáka do Miloušova otvoru ihned po jeho zvolení, včetně ilegálního nátlaku Dvořákových právníků na domnělého pachatele v kauze zvěřejnění historicky prvního virózového Rittbergera.Pokud by skutečně bylo důvodem odvolání někým subjektivně vnímané "inkvizitorské" praktiky Drtinové (jiný to může hodnotit jako nepředposranost, když papaláš začne prohlašovat černé za bílé a obhajovat neobhajitelné, jak to předvedl piják svíček), pak je mohlo vedení formulovat již dávno. Nestalo se tak, proto tuto variantu můžeme škrtnout. Zůstává tedy jen cenzura. 
0 0
možnosti
VP
Drtinová nedostala výpověď, pouze nebude v Událostech
což vítám, žasnu nad tím kdo všechno z ČT má potřebu sdělovat národu jak je to nespravedlivé. Proboha přeci nějaký její nadřízený má právo rozhodnout o tom, zda zaměstnanec na danou funkci stačí nebo ne. Nevěřím,že zrovna ona tolik vadila politikům, dokázala sice zaútočit , ale nikdy nedokázala s informacemi pracovat narozdíl od Veselovského. 
0 0
možnosti
B

Brew74

12. 8. 2013 9:26
Nadřízený má právo přeřadit
a koncesionář má právo se ptát, proč ji sesazuje, když doteď nadřízení div nevynášeli do nebes. Možnosti jsou:a) dřívější hodnocení byla cinknutáb) změnila se kritéria hodnocení nebo dlouhodobá koncepce pořaduc) nadřízení jsou nekompetetní osoby bez jakékoli dlouhodobé koncepced) je v tom připosranost před papaláši, kterou musí mít vedoucí pracovník v ČT jako hlavní "soft skill" a normalizační bolševik Dvořák ji přímo ve své DNAJá bych řekl, že správně je d), částečně c) a trochu i a).
0 0
možnosti
C

Census

11. 8. 2013 6:55
Důsledek přechodu z
Důsledek přechodu z anonymních příspěvků na neanonymní je zvláště patrný na iDNES, kde se diskuze smrskla na několik fádních kratičkých příspěvků pod drtivou většinou článků. Přitom řada jmen diskutujících je natolik podivná, že se téměř určitě nejedná o jejich pravá jména. Asi je po registraci ve ctěné redakci neperlustrovali, nebo jim poslali falsum OP. Já jsem pochopitelně za těchto okolností na opětovnou registraci rezignoval a upřímně řečeno, ani bych do takto vykleštěné diskuze přispívat nechtěl. Nemělo by to smysl.
0 0
možnosti
JK
Souhlasím
Já také.                                                                                                                              Na druhé straně, podívejte se, jak vypadá současná diskuze na ČP ve srovnání s dobou před rokem nebo dvěma. Obávám se, že alespoň polovina někdejších nejlepších, nejvěcnějších komentátorů už se na diskuzích ani nevyskytuje, nebo jen velmi sporadicky. (Nemám na mysli JUDra Kalinu, samozřejmě¨. Ten tu pravděpodobně pod jiným nickem diskutuje dále.). Podíl věcných, zajímavých příspěvků v diskuzích rapidně klesl. Zvýšil se počet ideologických útoků a výkřiků lidí se zvláštním pohledem na demokratickou diskuzi a demokratický proces, kteří  o žádnou diskuzi nestojí. Chtějí bouchnout, ne polemizovat. 
0 0
možnosti
JK
Gratuluji
Gratuluji k velmi výstižné reakci.                                                                               Když před časem Česká pozice uvažovala, že také přejde na diskuzi pod vlastním  jménem a ověřenou identitou, i mně, podobně jako řadu  jiných čtenářů, to odrazovalo.  Lidé mohou mít řadu zcela legitimních důvodů, proč diskutovat pod pseudonymem, nebo někdy pod vlastním jménem a jindy pod pseudonymem, zdaleka nemusí  jít o pokrytectví a zbabělost.  Pravda je, že přechod k plně identifikovaným diskuzím měl na velké většině českých médií z následek, že ztratilo smysl takové diskuze číst. Zajímavé příspěvky až na výjimky zmizely a jakýsi (byť velmi nepřesný) sociologický obrázek o rozvrstvení názorů čtenářů příslušného média je také pryč.  Lidé informovaní, vidící do zákulisí, se takových diskuzí, jsou-li na politické nebo ekonomické téma,  obvykle přestali účastnit.  Účastní se jich ti, kteří sice vyjadřují zcela legitimní občanské názory, ovšem na věc, o které téměř nic nevědí. Informativnost, inspirativnost, vtip  diskuzí vzaly za své. Nikdo mě nepřesvědčí, že důsledkem nebyl i pokles počtu kliknutí na příslušných serverech  - zásadní současný ukazatel návštěvnosti.                                                                            Bohužel jak poloanonymních fór ubývá, rapidně se kazí úroveň diskuzí i na nich (iHNED, ČP), protože přitáhla skupinu zřetelně frustrovaných, výrazně bolševicky založených anonymních křiklounů s dostatkem času (Důchodci? Nezaměstnaní? Zaměstnavatel se stále de facto  předlistopadovou organizací práce?), pro které je demokratická možnost vykřičet svůj názor na netu pravděpodobně hlavním prostředkem sebeuspokojení, ale podle názorů a způsobu vyjadřování jde o cílovu skupinu Haló novin.  Stejná skupina nadprůměrně často volá do všech živých programů televizí a rádií. Bohužel  proti době před rokem nebo dvěma začínají už ovládat i diskuzi na ČP:
0 0
možnosti
A

Avanti

10. 8. 2013 20:38
Avanti
Tahle píča měla zmizet dávno!!! To je největší průser vedení ČT.  Prý ten nejpreztižnější pořad ČT, a do něj dosadí takovou šeredu, nepříjemný hlas, a k tomu ještě blbá.  Kdyby to byla normální hezká holka, jak je to v TV obvyklé, tak bych si řekl, že je to kariéra přes postel. Ale tohle může šukat pravidelně jenom nějaký humusák (vím pánové, když jsme na šrot, ošukáme ledacos, ale to je bez opáčka).
0 0
možnosti
E

Elwoodblues

10. 8. 2013 22:38
Možná
bude zakopaný pes v tom, že se nejedná o porno. To si sakra ten svůj kanál neumíte naladit?
0 0
možnosti
JK
Přesně, naprosto souhlasím,
já tam své výhrady vůči ní poslala 2x, a vím, že dost lidí její styl nesnáší.. A kauzu z toho dělají tamní odbory. Jejich styl se nezměnil. Jsem zvědava, kdy tam opět začnou bivakovat ve spacácích... Nejlepší by bylo - zprivatizovat !  Ač k Dvořákovi mám některé připomínky, je to jednou hlavní nadřízený a páni odboráři si už mohli všimnout, že socialismus skončil (sice ten EU fanatický se roztahuje stále víc, ale...)  
0 0
možnosti
JK
Při jejím vystupování na obrazovce mi vždycky naskočilo slovo -
INKVIZICE Drtinové vytýkám naprostý neprofesionalismus. Vystupovala ve stylu vyšetřovacích referentů Stb. Vyslýchaného nemusím dehonestovat, ponižovat, ale trvat na odpovědi a dočkat se ji, ale klidným kultivovaným způsobem. Ona si už předem byla jista svou jedinou pravdou. Ji nezajímala odpověď... 
0 0
možnosti
JK
To ale od nástupu Z. Šámala už neplatilo
Ano, ale od nástupu Z. Šámala už to viditelně neplatilo. Zřejmě jí arigantní útočnost a velkou míru zloby v jejím vystupování vytknul a ona byla schopna se od toho zcela oprostit, což svědčí o její velké profesionalitě a potvrzuje její inteligenci. Většině lidí by taková výtka nestačila, protože na nic než přímočarou útočnost nemají (nemají potřebnou zásobu znalostí o dané problematice, pohotovost, schopnost rychlého analytického myšlení. tj. schopnost sledovat linku tématu, uvádět ji do kontextu a vracet k ní zpovídaného, kdykoliv se buď snaží utéci od tématu, anebo říká tvrzení, která evidentně nesedí s kontextem).  Dokud byla D. Drtinová arogantní, rozhodně nebyla  mou  oblíběnou novinářkou. V posledním roce a něco uznávám, je výborná. M. Veselovský je ještě o něco lepší, ale oba by podle mého názoru zcěla obstáli v porovnání s představiteli špičkových zahraničních stanic, přičemž vím, o čem mluvím. (Nejen jako divák.) 
0 0
možnosti