130 let
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla loni opět Škoda.

Nejprodávanější značkou osobních vozů byla loni opět Škoda. | foto: Auto Škoda

Češi loni šetřili, nových aut se prodalo o 11 procent méně

Ekonomika
  •   14:55
PRAHA - Češi byli loni kvůli krizi v utrácení opatrnější. Nakoupili 181.086 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je o 11,1 procenta méně než v roce 2008. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Samotný prodej osobních aut se díky dubnové změně zákona o DPH zvýšil o 12,5 procenta na 161.659 vozů. Před změnou zákona totiž mnoho firem vykazovalo nákup nových osobáků jako 'lehké užitkové vozy' kvůli možnosti odpočtu DPH v účetnictví. Kvůli tomu pak do vozu museli instalovat mřížku mezi osobním a nákladním prostorem. To už však od dubna není nutné.

Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda, která prodala 47.620 automobilů. Následuje Ford s prodejem 16.055 vozů, Volskwagen s odbytem 11.781 aut, na čtvrté pozici skončil Renault a na páté Hyundai.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 21.923 prodanými vozy, následuje Fabia a Ford Fusion.

Počet prodaných lehkých užitkových vozů klesl o téměř 68 procent na 19.427 automobilů. Prodej nákladních aut zaznamenal propad o 55 procent na 4760 vozidel. Poptávka po motocyklech se snížila o 27,5 procenta na 19.741 strojů.

Autor: ČTK