Komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová sdělila, že cílem vyšetřování je zajistit, že kontrola Googlu nad daty shromážděnými prostřednictvím zařízení Fitbit nenaruší hospodářskou soutěž. Slib Googlu, že nebude využívat data z Fitbitu pro reklamu, který má vyřešit obavy z narušení hospodářské soutěže, je nedostatečný.
Organizace zaměřené na ochranu soukromí a spotřebitelů vyzvaly úřady, aby dohodu zablokovaly. Obávají se právě o soukromí uživatelů a porušování antimonopolních pravidel, uvedla agentura AP.
Komise má na rozhodnutí 90 pracovních dnů, tedy do 9. prosince. Zahájení hloubkového vyšetřování je standardním krokem a nelze z toho vyvozovat, jaký bude konečný výsledek.
Google oznámil dohodu o převzetí Fitbit loni v listopadu. Fitbit je průkopníkem v oblasti fitness náramků, jeho zařízení umožňují uživatelům sledovat fyzickou aktivitu a zdravotní stav. Google díky převzetí bude moci konkurovat firmám, jako je Apple a Samsung.