Čeští zákazníci, kteří dosud za výhodnými nákupy vyráželi až po Vánocích, se postupně začínají přibližovat americkým domácnostem a chtějí výraznější slevy již nyní – v rámci předvánočních nákupů. V USA přitom začala hlavní slevová sezona uplynulý pátek a neobešla se bez davové nákupní hysterie nedočkavých zákazníků.
„V letošním roce pozorujeme, že jsou zákazníci více citliví na ceny. Mění se struktura nákupních košů, kdy lidé ve větší míře nakupují zboží levnějších značek a daleko více reagují na speciální slevové akce,“ řekl Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která v Česku provozuje síť obchodů Albert a Hypernova.
Slevové akce na přilákání zákazníků před Vánocemi chystá většina obchodníků. „Letos jsme cenově agresivnější než v minulých letech před Vánocemi,“ přiznal Petr Vyhnálek, jednatel obchodní sítě Globus. Řadu slevových akcí chystá také obchodník Tesco. „Chystáme množství předvánočních akčních nabídek vždy na konkrétní druh zboží,“ řekla Eva Karasová, mluvčí sítě Tesco.
Více si o tomto tématu přečtěte v úterním vydání deníku |