Do Olomouce už příští týden zamíří tisíce fanoušků ze zahraničí a několik dní před prvním výkopem je drtivá většina míst v olomouckých hotelích rezervována. Kvůli vyšší poptávce v krajském městě vzrostly ceny za ubytování.
Fotbalový šampionát bude od příštího týdne hostit Praha, Olomouc a Uherské Hradiště. Zatímco pro Prahu příliv několika tisíc fanoušků ze zahraničí nebude výraznou změnou v průběhu hlavní turistické sezony, pro Olomouc a Uherské Hradiště půjde o událost roku.
Slabá koruna nahnala turisty do českých hotelů, nejvíc za posledních osm let |
Do Olomouce na zápasy v druhé polovině června postupně zamíří fotbalové týmy z několika evropských zemí, které budou mít početný doprovod, a především tisíce fotbalových fanoušků. Hotely poskytnou zázemí také činovníkům Unie evropských fotbalových asociací (UEFA) a novinářům.
Z informací na rezervačních portálech vyplývá, že v olomouckých hotelích, penzionech i ubytovnách je příští týden k mání už jen několik pokojů. S rezervací by podle provozovatelů neměli zájemci otálet.
Například Clarion Congress Hotel Olomouc už má v termínu šampionátu obsazeno všech 126 pokojů, ve kterých má 252 lůžek. „Hotelová kapacita v Olomouci je během červnového mistrovství Evropy fotbalistů do 21 let vyprodána. Zvýšený zájem je hlavně ze strany cizinců,“ řekla Silvie Szymikova z hotelu.
Odborník: Zdražili úplně všichni
Kvůli šampionátu v Olomouci prudce vzrostla nejen poptávka po ubytování, ale i ceny. Služby zdražily velké hotely, penziony i ubytovny. Některé menší ubytovny zdražily i několikanásobně.
„Zdražili úplně všichni,“ řekl odborník na cestovní ruch v Olomouci, který si nepřál být jmenován.
Na vyšší tržby se v době konání šampionátu můžou těšit také restauratéři a obchodníci v centru města. Podle primátora Antonína Staňka (ČSSD) šampionát zviditelní Olomouc ve světě, což může do města přilákat další turisty, a akce bude mít i ekonomický přínos.
Gambrinus ošálil pivaře. Nabízel jim své pivo pod fiktivní značkou |
„Pozitivně by to měli pocítit zejména místní podnikatelé a firmy působící v oblasti sektoru služeb,“ uvedl Staněk.
Obchodníci zatím přínos šampionátu hodnotí opatrně. „Galerie Šantovka ve dnech, kdy se budou odehrávat fotbalové zápasy v Olomouci, nabídne zdarma svoje parkovací kapacity, aby ulevila náporu řidičů - fanoušků přijíždějících do města,“ uvedl mluvčí nákupního komplexu Juraj Aláč.
Dopravní podnik města Olomouce v době šampionátu posílí provoz autobusů a tramvají, které budou po skončení utkání jezdit jako ve špičce.