130 let

Alpine A110 na autosalonu v Ženevě | foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Modrá Alpina se vrací, novodobá A110 je hvězdou autosalonu v Ženevě

Ekonomika
  •   17:00
Ženeva - Francouzská automobilka Renault ukázala na autosalonu v Ženevě konečně sériové provedení novodobého sporťáku Alpine. Firma bude vystupovat samostatně a navazuje na stejnojmennou značku, která ukončila činnost v závěru 90. let a která se proslavila především modelem A110 Berline ze šedesátých a sedmdesátých let.

Ženevský autosalon je plný exkluzivních vozů, které vzbuzují údiv, ale nejvíc nacpáno je na stánku znovuzrozené značky Alpine, kde stojí tři krásné sporťáky. Novodobá A110 se tu ukazuje v černé, bílé a především tradiční zářivé modré barvě. V den premiéry nebylo okolo vozů vůbec k hnutí, takový zájem Alpine A110 budí. A ani ráno druhý tiskový den, kdy většina stánků ještě zeje prázdnotou, tady zástupy novinářů nechyběly.

Alpine A110 na autosalonu v Ženevě
Alpine A110 na autosalonu v Ženevě

Alpine je totiž hodně krásné a hodně očekávané auto, navíc patří v té ženevské záplavě exkluzivních vozů k těm normálnějším autům. Levná nebude, cena startovní edice, které se vyrobí jen 1 955 kusů, je stanovena na 58 500 eur, tedy v přepočtu asi necelých 1,6 milionu korun. Mezi sportovními vozy je to ale částka relativně nízká a nejspíš v celku adekvátní. Alpine A110 se bude na trhu prát s Porsche 718 Cayman a Alfou Romeo 4C. S těmi má společnou nejen cenovou hladinu, ale také uspořádání pohonu s motorem uprostřed a pohonem zadních kol.

Za danou cenu dostane zájemce maličký sporťák s délkou jen asi 4,2 metru, který je díky celohliníkové konstrukci i velmi lehký: hmotnost činí 1 080 kilogramů. O pohon se stará zbrusu nová přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 252 koní, která autu dovolí zrychlit z nuly na stovku za pouhé 4,5 sekundy a rozjet jej až na 250 km/h. Zklamáním pro nadšené motoristy řidiče může být přítomnost sedmistupňové dvouspojkové převodovky, ale zatím není vyloučeno, že se později neobjeví třeba nějaká verze s manuálem (šušká se o „purističtější verzi RS s výkonem asi 300 koní).

Všech 1 955 exemplářů úvodní série je již rozebráno a prodej začne na podzim. Značka bude vystupovat samostatně a zakládá si proto svá vlastní dealerství, i proto si na její vstup do Česka chvíli počkáme.

Autor: Luděk Vokáč