Trh s automobily se v Česku vrací, alespoň z větší části, k jakémusi normálu. Ceny aut sice zůstanou vyšší než před koronavirem, nicméně třeba dostupnost aut přestává být problém a dodací lhůty se začínají podobat těm před pandemií.
„Rozmanitost nabídek na trhu je opět velká a málokdo ze zákazníků se v ní na první pohled vyzná. Kromě ceny a výbavy se navíc musí lidé zorientovat i ve finančních produktech, u kterých je situace kvůli vyšším úrokovým sazbám poměrně rozkolísaná. Kvůli tomu všemu nejsou nákupy tak spontánní jako dříve. Pro zákazníky je to ale v důsledku dobré, protože mají čas zvážit konkurenční nabídky,“ popisuje dění na trhu Martin Peleška, šéf českého zastoupení automobilky Toyota.
Jednou z cest, kterou při koupi nového auta mohou zákazníci zvažovat, je pořízení mladší ojetiny namísto nového vozu.