Tak jsem si podala žádost o vrácení poplatků za vedení účtů u české spořitelny.a.s. - včera a dnes telefon,že mě nic nevrátí. Jak dál pokračovat?
V nadpisu je, ze to jde i u hypotek, v clanku, ze spis ne.
Tak jo! A pro ty, kdo říkají, že jsme to přece dobrovolně podepsali, tak proč teď chceme poplatek snížit na nulu, mám tuto odpověď: banky mají ve svých všeobecných obchodních podmínkách klauzuli, že mohou kdykoli jednostranně poplatky změnit (rozuměj zvýšit), tak proč by se o změnu s opačným znaménkem nemohl pokusit klient.
Protože poplatek (narozdíl od výše úroku) není fixován na určité dohodnuté období, banka jej může kdykoli zvýšit a udělat z klienta rukojmí. Ten má sice teoretickou možnost se zvýšením poplatku nesouhlasit, odstoupit od úvěrové smlouvy a úvěr ihned celý splatit, ale to pochopitelně nemůže - proto si úvěr bral. Banka tak využívá jeho hospodářské tísně. Jednostranné změny poplatků bankou, které nejsou vynuceny legislativními nebo technickými důvody, nejsou v souladu se zásadou rovnosti a s dobrými mravy.