Vyplývá to z údajů slevových agregátorů Skrz.cz, Slevin.cz a statistik serverů. "Děláme to dobře a poctivě, ředitel Irikovský odvádí skvělou práci, a tak nám roste tržní podíl," řekl zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.
Z trhu mizí malé portály
Počet aktivních slevových serverů stále klesá, podle údajů vyhledávače slev Skrz.cz jich zbylo na trhu 79, Slevin.cz uvádí 93. Z trhu mizí především malé portály, které končí či se slučují. První dvacítka slevových portálů ovládá 98 procent trhu.
Slevovým serverům k lepším výsledkům pomáhá také rostoucí nabídka zboží. Nabídka produktů na začátku roku 2012 tvořila přibližně 30 procent ze všech objednávek, ke konci roku to byla již téměř polovina.
"Důvodem je rozšiřující se nabídka kvalitnějšího zboží, která je ještě k tomu podpořena o nové kategorie, jako jsou například móda, bytové doplňky, nábytek, nářadí apod. Tyto kategorie se dříve na slevových portálech vůbec nevyskytovaly," uvedl jednatel slevového agregátoru Slevin.cz Michal Menšík. Stabilní kategorie, jako je cestování nebo gastronomie, ale podle něj budou mít na slevových portálech svoje místo i nadále. Podíl zboží by v budoucnu mohl dosáhnout až 60 procent.
Celkový obrat trhu slevových serverů by v letošním roce měl podle odhadů přesáhnout tři miliardy korun. Češi letos podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci utratí za všechny on-line nákupy téměř 50 miliard korun, o desetinu víc než loni. Přes internet se v Česku prodá zhruba šest procent veškerého zboží.