Stavba je součástí vnitřního Městského okruhu, pod Patočkovou ulicí začíná tunelový komplex Blanka, který by měl být zprovozněn v roce 2014.
ČTĚTE TAKÉ: |
Náklady na novou komunikaci a na vybudování objízdné trasy činily podle stavbyvedoucího Petra Tesaře asi 230 milionů korun. Další peníze bude stát tunel pod Patočkovou ulicí.
Celkem bylo z těchto míst podle Tesaře vytěženo asi 200.000 metrů krychlových zeminy, část se vrátila zpátky. Upraveny byly podle pražského magistrátu i okolní komunikace v ulicích Na Petynce a Na Hubálce, přechody pro chodce a semafory.
"Je to hezký vánoční dárek pro obyvatele na objízdných trasách," řekl při dnešním otevření pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Dodal, že výstavba okruhu patří i v době ekonomické krize k prioritám města. Se zprovozněním tohoto úseku se původně počítalo o více než rok později.
Část Patočkovy ulice byla kvůli výstavbě necelé dva roky uzavřená. Řidiči, kteří vyjížděli ze Strahovského tunelu, museli jezdit po Myslbekově ulici.
Na objížďku si stěžovali místní obyvatelé, podle nich byly v místě překračovány limity oxidu dusičitého (NO2). Ulevit by se mělo především lidem, kteří bydlí v ulicích Myslbekova, Bělohorská a Pod Královkou, odkud bude provoz převeden právě na Patočkovu. Řidičům se cesta zkrátí o několik minut, na objížďce totiž museli projet čtyřmi světelnými křižovatkami.
Kvůli dokončené výstavbě bude ode dneška také změněna trasa některých autobusů MHD.
Příští rok v srpnu se zhruba na jeden měsíc doprava vrátí na objízdné trasy tak, aby mohla být dokončena křižovatka ulic Patočkova a Myslbekova a obnoven tramvajový provoz. Po zprovoznění tunelového komplexu Blanka by měla ulice sloužit pouze místní dopravě, tranzitní doprava pojede tunelem.
TUNEL BLANKA:
|