Ministerstvo uvedlo, že místní úřady nyní pracují na možných scénářích budoucího osudu továrny. Toyota podle sdělení ministerstva zajistí splnění všech svých sociálních závazků a vyplatí zaměstnancům závodu značné bonusy. Zachová rovněž své servisní služby i prodejní síť.
Továrna s kapacitou 100 tisíc aut ročně vyráběla sedany Toyota Camry a sportovně-užitkové vozy (SUV) Toyota RAV4. Podle zdrojů listu Kommersant bude nyní závod zakonzervován a v budoucnosti může být prodán.
Konec také pro Mazdu
O ukončení výroby v Rusku jedná také další japonská automobilka Mazda Motor. Informoval o tom japonský list Nikkei. Firma se k zprávě zatím nevyjádřila.
Automobilka loni v Rusku prodala 30 000 vozů. V březnu Mazda uvedla, že vývoz dílů do závodu bude ukončen a výroba ustane, až dojdou zásoby. Továrnu provozuje společně s ruskou automobilkou Sollers.
Podle deníku Mazda zatím nerozhodla o ukončení prodeje a údržby automobilů v Rusku. Časový rámec ukončení výroby v závodě ve Vladivostoku list neuvedl.
Výrobu letos přerušila řada továren v Rusku. Důvodem je nedostatek technologického vybavení a odchod západních výrobců po únorové invazi ruských vojsk na Ukrajinu.