Doposud byla svolána ke kontrole pouze auta v regionech s vysokou vlhkostí vzduchu a automobilky již musely překontrolovat v USA zhruba osm milionů vozů.
Airbagy na straně řidiče mohou mít vadný nafukovač, který může vybuchnout, a do prostoru auta se tak dostanou kovové částice. Zatím byly svolávány ke kontrole jen vozy ve státech s vyšší vlhkostí, protože podle společnosti Takata je příčinou problému zřejmě dlouhodobé vystavení vlhkosti. To může způsobit, že hnací plyn airbagu hoří rychleji, než bylo navrženo.
ČTĚTE TAKÉ: |
V USA bylo zatím svoláno osm milionů vozů s airbagy firmy Takata, a to jak na straně řidiče, tak na straně spolujezdce. Další čtyři miliony byly překontrolovány mimo USA. S problémem je zatím spojeno nejméně pět úmrtí, informovala agentura AP.
Úřad NHTSA požaduje kontrolu ve všech oblastech kvůli dvěma dalším incidentům, jednomu úmrtí v Kalifornii a zranění v Severní Karolíně. V obou těchto státech automobilky zatím airbagy nekontrolovaly.
Airbagy firmy Takata používá pět automobilek - Ford, Honda, Chrysler, Mazda a BMW. Případné rozšíření kontroly vozů by mohlo způsobit problémy i majitelům vozů, protože Takata nebude mít dostatek náhradních airbagů na výměnu. Firma slíbila, že od příštího roku rozšíří výrobu nafukovačů na dvou dalších linkách. Podle agentury Reuters budou v případě nepřetržitého provozu tyto dvě linky schopny vyrobit jeden milion nafukovačů až za pět měsíců.