* LN Jaký máte pocit, když si třeba v autě naladíte Radiožurnál?
Jako posluchači mi tam chybí větší žánrové rozpětí a důraz na výběr toho nejkvalitnějšího z dostupné populární hudby.
* LN Zaregistroval jste Janka Ledeckého, který v přímém přenosu zepsul hudební dramaturgii stanice?
Ano, možná tam byl i osobní motiv a drobné postěžování si. Ale v zásadě bylo jeho vystoupení racionální a udeřil hřebík po hlavičce.
* LN Co s tím budete dělat?
Největším nedostatkem je nízký počet skladeb v playlistu. Má kolem 890 písniček, mělo by jich být dvakrát tolik.
* LN Tohle zaznělo i na semináři před Vánoci, kde se hudební publicisté, odborníci a posluchači obuli do hudební tváře stanice.
Pro kolegy z Radiožurnálu to byla dobrá příležitost ke konfrontaci s posluchači a hudebními publicisty. Veřejnoprávní stanice se musí naučit komunikovat se svým publikem, i když jeho reakce může být kritická. V množících se kritikách je totiž řada racionálního.
Anketa
Jak se vám líbí výběr hudby na ČRo1?
* LN Lidé z rozhlasu ale tvrdili, že si stěžují jen jednotlivci.
Frekvence stížností po semináři vzrostla. Obyčejně chválí obsahovou stránku Radiožurnálu, výrazně znepokojeni jsou hudbou.
* LN Je viníkem Radek Sedláček, dramaturg Radiožurnálu?
Není odpovědný za všechno. Postupuje na základě zadání, které formuluje vedení Radiožurnálu. Jejich vzájemnou komunikaci ale neumím posoudit. Taková stanice by však neměla mít jen jednoho dramaturga.
* LN Jaké změny chystáte?
Nejdřív je chci prezentovat lidem v rozhlase.
* LN Ve své kandidátské řeči jste kritizoval přebujelé vedení rozhlasu s 21 řediteli. Jak je to teď?
Právě snížení počtu ředitelů bylo smyslem dosavadních změn. Tři náměstci mají jasné kompetence a pod každým náměstkem budou pouze tři ředitelé. Management tak bude mnohem užší než dříve. Přibyl personální ředitel, Český rozhlas jej dosud neměl.
* LN Dá se tedy čekat propouštění?
I tyhle věci se teď začnou řešit. Redaktoři se nebudou členit na schopné a méně schopné, ale budeme uvažovat o optimalizaci jejich počtu. Nevylučuji, že k jisté redukci dojde.
* LN Kolik lidí propustíte?
Počty vám zatím neřeknu.
* LN Nelíbil se vám ani způsob výběru koncesionářských poplatků. Co se změnilo?
Je to těžší, než jsem si myslel. Musím najít způsob, jak oddělení poplatků dostat co nejblíže ke strukturám ředitele.
* LN Osobně na to chcete dohlížet?
Samozřejmě. Protože se domnívám, že výběr poplatků je to nejdůležitější pro existenci Českého rozhlasu.
* LN Vloni v létě chybělo vybrat 150 milionů korun, kolik nyní?
Začali jsme je vymáhat, ale proces je pomalý. Dluh jsme zatím stáhli o jednotky milionů.
* LN Kdy posluchači zaregistrují změny ve vysílání?
Některé už jsou patrné, změnila se profilace Dvojky. Posílila zábavní prvky, pracuje s větším počtem písniček. Úplně spokojený ale ještě nejsem. Teď je na řadě Radiožurnál.
* LN Tradičním otloukánkem je Radio Wave. Jak je na tom nyní?
Jeho budoucnost je závislá na celkových změnách profilu stanic v roce 2013, vede se kolem toho vášnivá diskuse. Mně Wave vyhovuje. Jsou schopni připravit kvalitní publicistiku, na což se zapomíná. Ve srovnání s ostatními stanicemi jsou mimořádně objevní.
* LN Asi nekonečná diskuse se vede ohledně významu sledovanosti veřejnoprávních médií. Je to pro vás důležitá meta?
I to veřejnoprávní médium musí být slyšet, musí mít nějaký počet svých posluchačů. Máme dvacet stanic a ty tvoří určitý podíl na trhu. Je přirozenou ambicí, aby se ten podíl zvětšoval.
Duhan chce změnit tvář Českého rozhlasu
|