"Záleží, co si domluvili s městem, které je investorem. Asi k tomu měli nějaké podklady," řekl Hospodářským novinám, které s informací o zpoždění přišly první.
Magistrát ale prostřednictvím mluvčího Jiřího Wolfa zpoždění odmítá. Samotný tunelový komplex Blanka, který povede od křižovatky Pelc Tyrolka k ulici Myslbekova bude podle Wolfa dokončen podle plánu v druhé polovině roku 2011.
Mezi Blankou a současným Strahovským tunelem se ale staví další
část tunelů, kterou nebuduje firma Metrostav. Tento úsek s budoucí
křižovatkou Malovanka má řádný termín dokončení v červnu 2012.
"Po stavebním dokončení jihozápadní části městského okruhu musí následovat technologické propojení tak, aby celý soubor dopravních staveb byl uveden do provozu 20. prosince 2012," zdůraznil Wolf.
O dokončení tunelového komplexu Blanka na podzim v roce 2011 dlouhodobě mluví primátor Pavel Bém (ODS). Podle Wolfa ale měl vždy na mysli dostavění tunelů, nikoli propojení obou staveb.
Tunelový komplex Blanka bude součástí severozápadní části městského okruhu, staví se mezi Malovankou a Pelc Tyrolkou.
Dlouhý bude více než 6300 metrů, z toho samotné tunely budou mít asi šest kilometrů.
Zastupitelé na zprávu o zpoždění překvapivě nereagovali. "To datum mně zarazilo, ale neměl jsem podklady, abych si to hned ověřil," řekl deníku místopředseda dopravního výboru magistrátu Karel Březina (ČSSD).