Zhoršení výhledu sdružení odůvodnilo nárůstem případů nákazy ve Spojených státech a v rozvojových zemích a slabším výhledem korporátního cestování.
Covid na palubě zburcoval záchranné složky, anonym si osm nakažených v letadle vymyslel![]() |
Krátkodobému výhledu dále přitěžují přetrvávající cestovní omezení a nové restrikce na některých trzích, uvedlo sdružení IATA, které odhad meziročního poklesu přepravených pasažérů letos zvýšilo na 55 procent z dubnové prognózy 46 procent.
„Ve druhé polovině roku budeme svědky pomalejšího oživení, než v jaké jsme doufali,“ uvedl hlavní ekonom sdružení Brian Pearce. Počet přepravených cestujících v červnu meziročně klesl o 86,5 procenta, v květnu o 91 procent.
Nemálo nejistoty podle Pearce vyvolal překvapivý krok Británie, která v neděli cestovatelům ze Španělska uložila karanténu. Výhled dále negativně ovlivnilo šíření koronaviru ve Spojených státech a rozvojových zemích, které zastupují 40 procent světové letecké dopravy, napsala IATA.
Aerolinky British Airways ukončí provoz legendárních Jumbo Jetů. Kvůli poklesu poptávky je neuživí![]() |
Výrazně by mohlo trvale ubýt služebních cest korporátních klientů, což by ohrozilo ziskovost dálkových tras. Velké společnosti drží výdaje na uzdě a více využívají videokonferencí, které se během pandemie staly normou.
„Uvidíme, zda se dočkáme návratu služebního cestování na úroveň před krizí,“ uvedl Pearce. „Obáváme se, že nikoli,“ dodal. Mají-li se některé dálkové trasy zachovat, jejich ziskovost by se mohla opřít o přepravu nákladu, myslí si ekonom. „Ziskovost mnoha sítí leteckých společností dosud závisela v zásadě na prémiových pasažérech,“ dodal.