130 let

Na pražském letišti v pátek dopoledne na více než tři hodiny částečně vypadl systém na check-in odbavení. Nyní podle společnosti funguje bez komplikace. Podle letiště výraznější potíže při kontrolách při výpadku nenastaly, přesto se můžou tvořit fronty. (1. července 2022) | foto: Cihla Ondřej, MAFRA

Premium

Zpožděných letů přibývá, aerolinkám se do vyplácení odškodného často nechce. Jak se bránit?

Ekonomika
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Lidé se po covidové pauze opět naplno vrhli na cestování. Letiště a aerolinky se ale potýkají s nedostatkem personálu, což v rušné letní sezoně vede k výraznému zpožďování, či dokonce rušení plánovaných letů. Cestující však mají v takovém případě nárok na finanční odškodné. Závisí na vzdálenosti od cílové destinace a může se pohybovat od 250 do 600 eur (zhruba šest až patnáct tisíc korun).

Pasažérům vzniká nárok na odškodnění při nejméně dvouhodinovém zpoždění. Nárokovat si ho mohou přímo u dopravců. Oporu mají v nařízení Evropského parlamentu, přesto se letecké společnosti vrátit peníze často zdráhají.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Alžběta Tesárková