130 let

Pietro Filipi je na prodej

Slovensko
  •   21:13

O jednu z nejvýznamnějších českých módních značek projevila zájem skupina Luxury Brand Management Michaely Bakala.

Přední česká oděvní společnost Pietro Filipi je na prodej. O většinový 58procentní podíl společnosti Genesis Capital projevila zájem firma Michaely Bakala Luxury Brand Management (LBM). Informaci, kterou v dnešním vydání přinesly Hospodářské noviny, Bakala ČESKÉ POZICI vzápětí potvrdila. „Nejde o spekulace. Jsem jedním ze zájemců,“ napsala v SMS manželka finančníka Zdeňka Bakaly.

Blíže se společnost LBM v současné chvíli k tématu odmítla vyjádřit. Již v minulosti však Michaela Bakala zdůraznila, že je jejím cílem v příštích letech vytvořit z LBM Group silnou mezinárodní obchodní skupinu, zaměřenou na lifestyle a prodej luxusního zboží.

Pietro Filipi je na trhu již osmnáct let, nabízí široký sortiment dámského i pánského oblečení a v posledních letech se značce s pomocí Genesis Capital podařilo expandovat i do zahraničí – mimo Česko a Slovensko má dnes prodejny i v Litvě, Lotyšsku, Bulharsku, Rusku a Rakousku. Šmrnc jí dodala spolupráce se známými českými návrháři a osobnostmi, jakými jsou například Jakub Bryxa, Hana Zárubová, Anna Tušková či Aňa Geislerová.

V portfoliu LBM by český módní dům byl hodně chudým východním příbuznýmPřesto však zůstává otázkou, do jaké míry by koupě Pietro Filipi do konceptu Michaely Bakaly zapadala. V portfoliu LBM, které zahrnuje luxusní světové značky typu Vertu, Hublot, Audemars Piguet, Boucheron a další, by český módní dům byl hodně chudým východním příbuzným.

Kdyby měla značka Pietro Filipi opravdu zapadnout do strategie LBM, bude to vyžadovat rozsáhlou restrukturalizaci podniku, počínaje kreativními a výrobními procesy a marketingem konče. Natolik silnému hráči, jakým LBM bezesporu je, by se možná vyplatilo místo do zajeté značky, léta cílící na střední segment, investovat peníze spíš do vlastních projektů.

Autor: Petr Matějček