Je to přehlídka opravdu unikátních kousků. Ve výstavní hale kopřivnického muzea stojí rudá Tatra T 815 4x4 VE Ostrý II, se kterou automobilka v roce 1988 vyhrála svůj první Dakar. Vedle je šedomodrá Tatra 815 GTC, která objela svět v letech 1987 až 1990. A mezi nimi náklaďák s velkou nástavbou a čtyřmi poháněnými koly, který velká cesta kolem světa ještě čeká. Po měsících příprav představují Marek Havlíček a Petr Holeček náklaďák chystaný pro expedici Tatra kolem světa 2 (o expedici jsme psali zde).
„Uvnitř nástavby je místo pro 12 cestovatelů, nezbytné zázemí včetně toalety a malé kuchyňky,” vysvětluje Petr Holeček s tím, že k expedici si může připojit každý. Projekt totiž počítá s tím, že ve voze jsou vyhrazená místa pro zájemce, kteří se budou ke stálé posádce postupně přidávat na jednotlivé úseky.
Expediční speciál Tatra kolem světa 2:
|
Vozidlo tak dostalo velkou skříňovou nástavbu na míru, jejíž přední části jsou velká okna. “Obytnou část”, o jejíž interiér se postarala česká firma VejnyWood, s tradiční tatrováckou kabinou spojují dvířka. “Například ‘velká’ kuchyň je řešená jako venkovní, vysunuje se z nástavby,” vysvětluje Holeček.
O grafické řešení speciálu se postaral grafický designér Pavel Fuksa. Časopis Computer Arts ho zařadil mezi 20 nejlepších mladých grafických designérů a v roce 2014 byl uveden v knize 200 nejlepších ilustrátorů na světě. Fuksa například dělal kampaň na YouTube pro Barracka Obamu.
Hlavními tvářemi expedice je zkušený cestovatel Marek Havlíček (jeho článek o výhodách pohonu 4x4 si můžete přečíst zde) a vášnivý tatrovák Petr Holeček, který v africké Angole provozoval nákladní dopravu s kopřivnickými vozy (rozhovor s ním najdete zde).