Co vím: v r. 1995, tak zde většina managementu má dvojí vysokoškolské vzdělání.
Obvykle a hlavně svou profesi, kterou si bytostně vybrali a ekonomii (v praxi musí řešit procesy ve vlastní profesi, ale i ekonomiku s tím související).
Dánové měli historickou výhodu - neokupovali je Rusové a svoboda na vzdělání byla a je spolu s právem na vzdělání kontinuálně, jejich volenými zástupci vč. královny, dodržována.
Kvalita praveze vobec neklesa - Ja som videl Diplomovku mojho otca a teda dnes by mu to stacilo maximalne na seminarku . KVALITA NEKLESA. Ale kedze vsade v statnej sprave ste bez titulu povazovany za bezpravneho a takmer nesvojpravneho tak kazdy sa snazi urobit nejaku skolu a ten titul. Chyba rakuskouhorskeho systemu.Ten Anglosasky je o moc lepsi. Sjusenosti v oblasti su rovocenne akademickemu vzdelaniu a ak si nieco pisu tak iba PHD.
V souvislosti s prodlužováním lidského života je třeba lidem vymyslet nějakou zábavu a tak se vymyslela školní docházka 9+(4 až 5)+(3 až 6) = 16 až 20 let a stát proto z pozice síly tlačí nutnost VŠ diplomu všude kde se dá, absurdně i do oboru Zdravotní sestra nebo Učitelka v mateřské škole.
Šlo to krásně vidět při prodloužení ZŠ z 8 na 9 let, děcka toho dneska umí prakticky stejně, ale dřepí ve škole o 1 rok víc.
Další trend je jasný a to inflace základních titulů Ing. Bc. Mgr. ty za pár let bude mít každý stejně jako dneska má úplně každý maturitu.
Je to dobrý postřeh, avšak důležitější je to, že se prozatím v ČR uplatňuje princip svobody na vzdělání.
Jak může být na postu ministryně školství člověk, který si pozve "experta" z Velké Británie, který na TV říká, že počet lidí na našich vysokých školách je veliký a je třeba ho v rámci reformy umenšit?
To jsou už novináři a reportéři tak neteční stejně jako mlčící většina?
Pravda je, že čím méně vzdělaný člověk je, tím lépe se ovládá (ovšem jen dočasu, kdy mu ne rozum, ale cit řekne - dost)!
naprostý souhlas, pomalu aby se 65-letý člověk za svůj titul ing popř. mudr. styděl. stačí jen přijít do adv. kanceláře a všechno je jim okamžitě jasné, žádný problém, to jde za námi. a na závěr přijdou na řadu jen oči pro pláč. za prvé nad prohrou a za druhé nad účtem. udělal bych to jak v usa. máš úspěch, vyhráls, dostaneš podíl, nevyhráls, dostaneš jen paušál na život. a žádné statisíce.
fr
pokud VŠ dokončuje 50% populace, tak to už není VŠ, ale prodloužená střední škola.
Tohle není český trend, ale evropský, takhle to prostě chodí. Určitá vyšší úroveň vzdělání se tím snad dosáhne, otázka je jestli to není pro mnoho lidí zbytečná ztráta času. Paradoxní je, že přitom že dnes studuje každý začíná být např. nedostatek elektroinženýrů. Tenhle obor má svá objektivní kritéria, učitelé prostě nemůžou pustit každého, protože nedostudovaní inženýři by mohli nadělat spoustu škody. Takže je jasné že studenti jdou cestou nejmenšího odporu a studují jednodušší obory které navíc slibují méně náročná a lépe placená zaměstnání ...
Inflace titulů je důsledkem inflace počtu vysokých škol. Na řadě z nich učí (dokonce i přednášejí) lidé, kteří by za normálnějších poměrů učili na střední škole - a mohli by mít prestiž jako zajímaví středoškolští pedagogové. Za stávaících poměrů jsou jen špatnými učiteli vysokoškolskými.
Když už jsme vytvořili poměry, v nichž má každá podnikatelská dcerka VŠ titul prostě proto, že je podnikatelská dcerka, měli bychom se snažit mezi těmi vysokými školami nějak diferencovat. Ale jak? Úroveň Univerzity Karlovy je podle všech kritérií daleko nejvyšší v České republice, ale platy jejích profesorů, docentů a doktorů jsou sotva poloviční než na MU v Brně. Platy totiž závisí na počtu studentů a brněnská Masarykova univerzita funguje jako masokombinát, kde se učí tolik studentů, kolik se jich jen vejde do lavic. Tituly samozřejmě dostanou všichni.
Má ale Univerzita Karlova přejít na stejný systém? "Mladý" doktor (třeba 35 let), který tam přednáší za 18-20 tisíc hrubého vám řekne, že ano, protože jeho rodině by se hodilo těch 45 tisíc, které by si vydělal, kdyby učil (v poloviční kvalitě) v Brně. Jiní budou ale mluvit o prestiži Univerzity a odpovědnosti...
Diferencuje zaměstnavatel. Po 30 skundách rozhovoru pozná s kým má do činění. No a ve státní správě je to stejně jedno, tam se řídí jinými pravidly, než v reálném světě.
A už vůbec se nemohu udržet smíchy,když vidím,že se někdo ověnčí následnou sekvencí titulů : Mgr.Bc. ... - to je opravdu k popukání.
Asi jako kdyby se uvádělo,že někdo je prof.doc. ...
V pohodě. Do prvního titulu je třeba doplnit 'a' a 'o' a hned se vyjasní.
Mělo by se jasně deklarovat,že VŠ vzdělání - regulerní - je schopno absolvovat cca 10-15% populace.Pakliže kritéria výuky a následná kontrola vědomostí budou korektní,tak zbytek populace na tuto metu prostě nemá.Jestli někdo tvrdí opak,tak at se nediví tomu,kolik že tady máme všelijakých lžidoktorů atd.Kupříkladu tvrzení " JUDr.Standy Grosse" jak lze geniální investicí zbohatnout za půl roku o cca 100 melounů,by jej za normálních okolností ,jednou pro vždy vyautovalo z korektní akademické obce.
MUDr. = medicinae universae doktor, JUDr. = juris utriusque (universalis) doktor, ThDr. = theologiiae doktor, atd., adt. Tyto tituly v sobě mají daleko více logiky, než Bc., PhD., Mgr...
Vystudoval jsem MVDr v zahranici (misto neni podstatne). Studenti vsech veterinarnich skol v zemi musi projit prvni (centralne zajistovanou) atestaci, jinak nemohou praktikovat medicinu. To plati i pro vsechny ostatni profesni doktoraty (medicina, pravo, ...) Tim se naprosto odboura moznost fixlovat a skoly si velmi dobre hlidaji, jak jejich studenti prochazi atestacemi - paklize je procento nizsi v porovnani s ostatnimi, dekan s kolegiem buraci na poplach a dochazi k rychlym zmenam, jinak by se mohlo stat, ze se hlasi mene studentu ke studiu a dochazi ke snizeni podpory skoly (snizeni platu, snizeni dotaci, ... zruseni skoly). Jenze tento system v nasich podminkach neni pruchodny - prave mnoho politku a vlivnych lidi pouzivala rychlokvasneho pravnickeho studia k osobnimu obohaceni. top0625top@hotmail.com
No, ona posedlost tituly bude spíše data staršího, pokud vím, již za starého Rakouska... Nesvádějme všechno na totalitu. Ona i ta dnešní doba jest posedlá tituly. Možná bychom zjistili, že za totality jich bylo méně. Žádní Bc., Mgr., PhD. Třeba můj táta byl magistr, ale PhMr. = pharmaciae magister. A bohužel, i v této oblasti jsme postiženi fascinací růstem. Více vysokoškoláků! O kvalitu se už moc postarat neumíme.
Jistě, razítka, tituly, planá nabubřelost atd, to pochází z dědictví R-U.