Nevím, nevím, podle té fotky žádný bezpečí navozující obličej to není. 27 let na takový éro mi nepřipadá taky zrovna jako odpovídající věk. Starší prověření piloti ale asi rádi stávkují a tak ti dopravci asi moc nehledí na kvalitu.
Od září 2001 nás fabulují možností dálkového převzetí řízení letadla. Proč se to nestalo, když řízení letového provozu muselo několik minut vědět, že se blíží průšvih a byl to Airbus, který bez povolení počítače ani nepovolí brzdy ???
P.S. Nemýlím li se, přijde směrnice EU nařizující WC v kokpitu !
to je tak,
ten copilot byl zaručeně mladý, iniciativní, flexibilní, kreativní, atd., atd. Tak ho s otevřenou náručí přijali na pozici šofér letadla. Pilot je totiž jen řidič od letadla, takovej lepší, míň umazanej a míň propocenej kamioňák. Nic víc, nic míň..
Akorát to byl magor.
Prostě chybička se vloudila........
O letadlech nic nevím, takže možná napíšu hloupost - ale, žijeme v době, kdy počítač dokáže sám řídit auto v plném provozu. Nemohl by být v letadlech systém, který by prostě neumožnil vykonat sebezničující, nesmyslné pokyny? Že by na základě mnoha údajů o stavu letadla a jeho poloze, v kritickém okamžiku počítač odpojil ruční řízení a převzal kontrolu?
Potíž je v tom, že ty přístroje občas selžou a ukazují nesmysly, častěji než se zblázní člověk. Třeba zamrznou. Třeba tam někdo zapomene krycí přelepku, třeba dojde k poruše elektroniky. A pak musí přijít člověk a udělat správné rozhodnutí z ostatních údajů, z pohledu ven, z pocitů, ze zkušeností, .... A někdy to nevyjde.... Princip je, že v letadle vládnou piloti a z nich kapitán. Konečná zodpovědnost.
Kam se hrabe terorismus, náboženský fundamentalismus, nebo nějaké deprese, když tento mladý člověk měl čelit tomu absolutně nejhoršímu, co ho mělo zatím na tomto světě potkat, totiž rozchodu se svojí holkou!
Škoda, kdyby byl žil o nějaké to desetiletí déle, poznal by i opravdové problémy. A některé by ani při té největší smůle nejspíš nikdy nepoznal, třeba vyhazov při nízké kvalifikaci, exekuci v zemi s koloniálním statusem, sousedství nějaké té konkrétní specifické menšiny, bezdomovectví, nebo otravu pančovaným alkoholem.
Já vím, jaké jsou to prkotiny oproti rozchodu s holkou!
asi to problém byl,když ženy jsou dlouhodobě chráněné zákonem jako památky UNESCO a jsou už i na ně kvoty .Nedoporučuje se už ani na ně podívat koutkem oka a škubnout v obličeji nebo koutkem úst.Jedině z očí do očí a s úsměvem na rtech.Tak to mají nejraději.To jenom proto,že tu někdo psal o očích které jsou oknem do duše...platí to hlavně pro ženy.Doporučuji se ale obrátit na Brusel.))
...kolik pak asi bylo tak od září 2001 teroristických útoků a jiného vážného přímého ohrožení paluby letadla ve vzduchu včetně pilotní kabiny,že se snad do všech letadel na světě namontoval bezpečnostní sejf jako v bance?Možná ani jeden nebo by mne stačil jeden prst.Tomu říkám obchod(se smrtí).Napadlo je vůbec někdy do převčerejška,že když jsou uvnitř,stačí běžná porucha softwaru či výpadek proudu a nedostanou se pro změnu ven..tady předpokládám po přistání.I když to pak třeba všechno restartujou a majznou znova na provoz,zadané hesla nebo kody se můžou přeci smazat a zadat znova je asi můžou jen když ty dveře z původního kodu otevřou a tím to odblokujou.To je jako když vás zamknou v sejfu v bance a když jim spadne bezpečnostní systém musí to vše dělat ručně...mockrát se mi to stalo.:-)
Kolik by jich bylo v porovnání s 1 případem pilota, který záměrně nepustil kapitána do kokpitu a napálil to s letadlem do země, a jednoho pilota, který se nedostal zpět do kokpitu, protože se dveře zablokovaly? (Ve druhém případě ten ediný pilot v kabině s letadlem bezpečně přistál.)
Ve 13,5 letech předcházejících 11. září došlo nejméně k 25 násilným únosům letadel (plus 4 během osudného dne). Ve 13,5 letech od osudného dne došlo ke 12. Takže efekt všech možných bezpečnostních opatření vidět je.
podstatné je, že někdo kdo byl léčen na psychině, si sedne za knipl. To je zodpovědnost letecké společnosti. Tak jako ta baba z Ostravy, co byla uznána schopnou a propuštěna do ambulantní péče, potom zabila kluka ve Žďáru. prostě by mělo platit - jseš léčena na psychině? Pak nemůžeš nikdy dělat zaměstnání, ve kterých můžeš ublížit lidem. Stejně jako notorický opilec by neměl nikdy sednout za volant
Souhlasím, ale beze sporu existují cesty, jak takovou věc zatajit. Navíc lidé budou mít větší motivaci neléčit se.
Kromě toho rozšíření zákazu výkonu povolání na mnoho profesí a mnoho nemocí nebrání případům pachatele plynového výbuchu ze Frenštátu.
Je prostě nutné zlepšit prevenci, diagnostiku a léčbu psychických nemocí
I když se na fotce usmívá, podle oči je vidět, že není v pořádku. Oči jsou zrcadlo duše.
Možné ale drahé. Ke každému letu delegovat druhého copilota těsně před letem. Alternujícího druhého člena posádky v cockpitu, když třeba jednoho z členů letu chytne průjem. Nastoupí alternující, aby byli v za kniplem vždy dva. Ať už pak je ten druhý magorem, nebo ho klepne třeba pepka (když je kapitán na hajzlíku a naopak), pak je ta šance v tom alternujícím. Nějak dříve s nimi létal i palubní inženýr, obvykle měl základní pilotní výcvik. Logicky v cockpitu pak byli zase dva. Nu nevím, pouze fabuluji...
Nejde o to, zdali byl ten druhý pilot magor, jde o princip, aby se nemohl magor sám "zabouchnout" v kabině, tak jako terorista se nemohl dobýt do kabiny (kapitán zde prý mlácal tamo i sekyrou, marně). Tak, a babo raď...
Tady přeci nejde o to aby tam byli dva, ale o to, aby kapitán, I když odejde, a považuje to za důležité, se mohl vždy vrátit. To je technická záležitost. Musí mít nějaký nadlklíč, čímž to otevře.