Plagovo tvrzení že školství není pod Ruským vlivem je dezinformace.
Vždyť samotná výuka Českého jazyka v zaostalé slovanské podobě je úspěchem Ruského hybridního útočení. Zavádění germanismů a anglikanismů sice běží, ale je nesmírně zdlouhavé.
I po tisíciletém germánském úsilí je Čeština podobnější Ruštině, takže se děti mohou mylně domnívat, že jsme snad nějak spřízněni s Rusy.
To by mohlo ohrozit nadšení občanů pro válku na východě. A nadšení občanů je jednou z podmínek úspěšného vedení války.
Například používání -čík u některých profesí, místo českého -ník. Například čistě ruské regulovčík, místo českého směrník. Sice směrník je i neživotného tvaru, ale to je obvyklé i u jiných slov.
Kde se školili šéfové BIS? Abychom se té instituci radši vyhli. (To je jak v tom ftipu: "...a kam chodíte k holiči ... abych tam náhodou taky nešel" - no, za břicho se nepopadám, ale vzpomněl jsem si na něj, sorry)
Popravdě řečeno o Stalinovi, jeho gulazích, jím způsobeném hladomoru na Ukrajině nám souška učitelka ve škole vykládala už v 60tých letech minulého století. Také vykládala, že nás osvobodila Rudá armáda a že někteří její vojáci kradli hodinky a dopouštěli se násilí. Kvalita výuky totiž vždy závisí na kantorovi ne na ideologovi, ať zleva nebo zprava. V tomto světle zpráva nějaké BISky vezoucí se na protiruské vlně působí docela trapně a je jen dobře, že se našel někdo, kdo na to upozornil
Výjimečně vcelku souhlasím, pane Mikulášku :-) Snad jen ... ministr školství si poradí sám, nepotřebuje mistrování ideologa V. Klause ml.
Jestli někteří učitelé upozaduji činy Sovětského svazu , tak jiní učitelé zas upozaduji činy Německa...na to se měla zpráva BIS zaměřit.
Tak to KGB šoupla kLausovejm na řešení. Tím je to u těch správných. Ten starý nevěděl, co jsou špinavé peníze, ten mladý neví, co jsou sfalšované dějiny. Takže se bude krást a lhát dál, jak to mají Češi rádi.
Největším restem obrozeneckého a slavjanofilského pojetí našich dějin je absence objektivního zhodnocení tisíciletého působení německého etnika v českých zemích, kdy jsou zdůrazňována negativa (zejména germanizace, nacismus) a pomíjeny pozitivní vlivy - založení možná většiny českých měst, zprostředkování západoevropských vědeckých a technických poznatků, společenského rozvoje, kulturních vlivů, vybudování a masivní rozvoj průmyslu, infrastruktury a kdovíco ještě. Obrozenecká nechuť jde tak daleko, že vytěsňujeme existenci vlastních germánských předků (údajně 20-30% podílu v DNA). Vše je smazáno kolektivní pamětí, že Němci na Čechy většinou hleděli spatra, předhazujíce jim zaostalost. To jistě není příjemná vzpomínka, nevybočuje však z obvyklých přístupů pokročilejšího společenství vůči okolí - stejně se chovali Češi ke Slovákům, Pražáci k ostatním Čechům, zejména těm na východ od Pardubic. Netvrdím, že máme Němce milovat, měli bychom však lépe vnímat vlastní minulost.
Kdyby Němci hleděli na nás jen z patra , čert to vem . Oni nás ale chtěli ,v historicky nedávno době - vyhladit , vyvraždit , odsunout - jedno který pojem si vyberete , všechny jsou na reálných faktech. Na to se tak nějak špatně zapomíná , stejně jako na ruskou okupaci , která byl jen důsledkem německé politiky....
Komedie. Už to BIS odvolala. Chtěli se blýsknout bo žádného špióna nechytli. Je zřejmé, že sledují i učitele. Dělalo to i STB.
Vždy když kvičí klaka kolem Zemana nebo Klause, tak vše funguje jak má.
Nevím, co se tu vlastně řeší. BIS informovala ministra školství o svých poznatcích. Ministr to vyhodnotí jak uzná za vhodné. BIS nemá žádnou páku na to, aby ovlivňovala, nedej bože určovala, co se bude učit a jak. V. Klaus ml. je zbytečně hysterický. Neustále má potřebu na sebe jakkoliv upozorňovat. Ohledně stavu ve školství, věřím tomu, co níže napsal p. D. Brož, 14:25