„Obliba a využívání nákupů přes internet dlouhodobě roste a v současnosti alespoň jeden nákup na internetu v posledním roce uskutečnilo 25 procent české populace,“ sdělil včera Ondřej Novák ze společnosti Factum Invenio. Češi na internetu podle něj nakupují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času. „Zajímavým zjištěním aktuálního výzkumu je skutečnost, že internet začínají více k nakupování používat již patnáctileté děti. Samozřejmě při vědomí svých rodičů, kteří nám o tom řekli,“ podotkl Novák.
Vbudoucnu se možná zvýší počet lidí, kteří budou v internetových obchodech nakupovat pomocí mobilního telefonu. V Česku totiž roste počet lidí, kteří k přístupu na internet používají svůj mobilní telefon. „Internet v mobilu využívá v současnosti již 28 procent internetové populace ČR. Téměř polovina lidí používajících internet by přitom ráda využívala mobilního internetu k nakupování,“ vysvětlil Novák.