Další výhodné tarify dráhy zcela zruší. Překvapivě se to týká i jízdenky SC Net na vlaky pendolino, kterou dráhy zavedly teprve loni v září. Její výhodou bylo, že ji cestující, ačkoliv zaplatil pouze za cestu pendolinem, mohl využít i na navazující spoje ve Středočeském, Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. Ruší se i letní tarif pro mládež Léto-26. "Takový nárůst cen vstupů, jaký zažíváme nyní, se dal jen těžko předpokládat," řekl k tomu Kubala. Minulý týden nafta rekordně podražila na 32,30 korun za litr, čímž předčila ceny benzinů. Přitom na zhruba dvou třetinách české železniční sítě zajišťují provoz dieselové motorové vozy či lokomotivy.
Základní cena jízdného ani slevy na zákaznickou kartu In-karta/Rail plus se zatím nemění. Naposledy zdražovaly dráhy jízdné loni v prosinci, kdy se ceny jízdenek plošně zvedly zhruba o šest až sedm procent. Generální ředitel drah Petr Žaluda nedávno nevyloučil, že by k dalšímu zdražení mohlo dojít opět v prosinci.
Společnost Student Agency, která provozuje síť vnitrostátních i celoevropských autobusových linek, zdražování jízdného nechystá. "Se zdražením jízdného nepočítáme. Pokud bychom zvyšovali ceny při každém výkyvu cen nafty, tak bychom cestující docela zmátli," řekl majitel Student Agency Radim Jančura. Podle něj se zřejmě ceny nafty za nějakou dobu opět vrátí zpět.
.