"Nejde o to vyhlašovat jim boj, ale formou humoru je zbavit strachu, který v sobě mají," řekl zpěvák a herec Jan Budař, který pro organizátory kampaně napsal a natočil píseň Brožurka.
Spoty mají ukazovat, že aktivita příznivců extrémní pravice může být na první pohled úsměvná, ale ve skutečnosti je velmi nebezpečná. Podle sdružení jsou příkladem nárůstu sebevědomí pravicových extremistů v Česku zejména jejich nedávné demonstrace v Praze a v Plzni.
Tváří kampaně bude právě Budař, jehož skladbu lidé uslyší na internetové stránce projektu www.chceteho.cz, na níž bude novinky o českých extremistech uveřejňovat aktivista Ondřej Cakl, který českou neonacistickou scénu dlouhodobě sleduje a dokumentuje její projevy.
Kampaň má dvě části, jednu zaměřenou na studenty a druhou věnovanou široké veřejnosti. Obecně jsou ale její cílovou skupinou lidé mezi 15 a 25 lety.
V rámci akce například 15 studentů pedagogických škol absolvuje v červnu semináře o neonacismu a sami pak budou až do konce roku vzdělávat studenty středních škol. Organizátoři totiž plánují řadu debat po celé republice, kterých by se mělo zúčastnit asi 2500 studentů z téměř 500 škol.
V několika uměleckých školách pak extremismus dostali studenti jako téma svých seminárních prací a výsledky jejich práce pak budou jako výstava putovat po celé republice.
Kampaň, která stála asi dva miliony korun, ze 70 procent financovala Evropská komise. Spoty se budou objevovat především v kinech, ale organizátoři prý jednají i s Českou televizí.
- 7. dubna 2008 12:58