Vláda patrně čeká s realizací tohoto bodu svého prohlášení až po podzimních komunálních volbách, dodal Hulinský. V Praze se podle Hulinského tvoří daně ve výši 248 miliard korun a zpět se vrací necelých 36 miliard. Kdyby se tento poměr měl změnit k horšímu, pak Pražané mohou zapomenout na pokračování stavby metra a výstavbu školek či startovacích bytů.
Veřejná doprava je přitom prioritou pražské ČSSD. Ta voličům v hlavním městě v případě volebního úspěchu slibuje, že nezdraží předplatné jízdného MHD, postaví novou trasu metra D a nedopustí privatizaci dopravního podniku. „Praha potřebuje zásadní změnu. Naším heslem je více slušnosti a méně chamtivosti v pražské politice,“ řekl sociálnědemokratický kandidát na primátora Jiří Dienstbier.
Sociální demokracie, která je v současné době v zastupitelstvu hlavního města v opozici, se chce zúčastnit sestavování budoucího vedení radnice, připouští ale i možnost setrvání v opozici. „I když se nám role favorita nepřisuzuje, možná bychom mohli sehrát roli černého koně,“ domnívá se volební lídr Dienstbier.