* Dobré je pořídit si na dveře panoramatické kukátko, které umožní dobře si návštěvníka prohlédnout, každý by si měl instalovat na dveře bezpečnostní řetízek, který udrží dveře jen pootevřené.
* Zvoní-li opravář, pracovník úřadu či jiných služeb – třeba odečet plynu – měl by si každý nechat předložit jeho služební průkaz.
Ideální pak je, zavolat přímo na úřad nebo instituci, na kterou se pracovník odvolává.
*V případě jakýchkoliv pochybností trvat na tom, že o nabízenou službu nestojím.
* Důležité je nepodlehnout lákavé vidině snadného zbohatnutí. Podomní nabídky výher v loterii nebo výhodných koupí je lepší odmítnout – v naprosté většině jde o podvod.
* Je dobré mít přátelské vztahy se sousedy a v případě potřeby jim zavolat o pomoc.
* Důležitá telefonní čísla – na policii, lékaře, hasiče – by měl mít každý viditelně blízko telefonu.