130 let

Když bude dálnice, nebyla to trafika

Česko

O tom, zda skutečně budu zmocněncem pro výstavbu dálnic, rozhodne vláda, odmítá zatím Petr Duchoň brát své jmenování za definitivní. Ve funkci má nahradit stranického kolegu z ODS Milana Venclíka.

* LN Není náhodou tato rošáda reakcí na současná pnutí uvnitř ODS?

S nabídkou mne oslovili vloni koncem listopadu, takže to nemůže být reakce na současné dění ve straně. Navíc opakuji, ještě jsem jmenován nebyl.

* LN Bydlíte v brněnské Bystrci, čtvrti, kudy má vést R43. Tato varianta má řadu odpůrců především z řad místních. Nehrozí vám střet zájmů či podjatost?

Ne. Už i jako brněnský primátor jsem bystrckým voličům vysvětloval, že Brno R43 potřebuje a že ji potřebuje právě ve stopě takzvané Hitlerovy dálnice, tedy přes Bystrc. Jiná věc je, jak se to bude technicky řešit. Opravdu v tomto ale necítím žádný problém mezi svým osobním přesvědčením a veřejným zájmem.

* LN Funkce zmocněnců pro výstavbu dálnic se často označuje jako trafika pro zasloužilé politiky. Nebojíte se, že se na vás budou mnozí dívat skrz prsty?

To se těžko komentuje. Na každou z veřejných funkcí můžete pohlížet jako na trafiku a najdete pro to i dost argumentů. Jsou ale i odlišné pohledy. Důležité vždycky bude, jak kdo kterou funkci vykonává. Kdo chce, ten si pak takový názor udrží, kdo nechce, ten se hlouběji zamyslí a třeba si řekne: Bude dálnice – nebyla to trafika. Nebude dálnice – byla to trafika. Anebo – nebude dálnice, ale ten chlap se aspoň o něco snažil.

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor: