MSV se koná 14. až 18. září. „Uzávěrka sice byla již na konci června, ale každý rok se počet vystavovatelů i nadále vyvíjí a stále se přihlašují firmy, zejména ty menší,“ řekla PR manažerka mediálního zástupce veletrhu Jana Girgašová.
Letošní ročník se koná proti minulým letům za mimořádně nepříznivých okolností, míní pořadatelé. „Ekonomická krize se dotýká většiny vystavovatelů, kteří se potýkají s výrazným poklesem poptávky a hledají nové cesty k zákazníkům,“ uvedl mluvčí veletrhu Jiří Erlebach. Firmy by tak podle něj mohly veletrhu například využít pro to, aby svým partnerům daly najevo, že i v době krize zůstávají stabilní. Na druhou stranu ale vystavovatelé více zvažují náklady, které s účastí budou mít, a chtějí být více vidět.
„Nelze předpokládat, že poptávka po nových technologiích bude stejně masivní jako loni, ale konkrétní zájemci pravděpodobně budou mít jasnější vizi než v minulosti,“ podotkl Erlebach.
Zájem vystavovatelů tak chtějí pořadatelé zvednout například novým veletrhem Naruby, na němž místo nabídky hotových výrobků mohou firmy hledat dodavatele pro výrobu. Stejně jako loni pochází asi 36 procent vystavovatelů ze zahraničí. Z 540 zahraničních firem jich tradičně nejvíce sídlí v Německu (250).