Pražané se v létě musí připravit na značné komplikace v dopravě. Město čeká více než 200 rekonstrukcí vozovek, které budou stát více než miliardu korun.
První velká výluka postihne už v úterý 10. června Žižkov. Dlouho odkládaná oprava tramvajové trati v Seifertově ulici a na Olšanském náměstí potrvá celý měsíc.
Nepříjemnosti působí již nyní práce na novém komplexu tunelů v Praze 7. Radní proto letní rekonstrukce vozovek naplánovali hlavně do jiných částí města. Například na Barrandovský most. Měsíc a půl bude uzavřen vždy jeden směr, který bude sveden do druhého pruhu. Tato trasa nemá možnost objízdné varianty, a tak by dopravní komplikace mohly zasáhnout D1 i D5. Opravy zde vyjdou na 4,5 milionu korun.
Kde budou mít řidiči o prázdninách problémy |
Od července se začne opravovat také Jižní spojka, tentokrát od sjezdu do Zahradního Města po Lanový most. Centrum města by asi nejvíc měla zasáhnout uzávěrka Vyšehradského tunelu. Ten potřebuje rekonstrukci nejen trati tramvají, ale také povrchu vozovky a inženýrských sítí. Oprava by měla stát 31,3 milionu korun. Radní se ale podle svých slov snaží, aby lidem ve městě chystané práce zkomplikovaly život co nejméně.
Dopravní situaci bude proto minimálně jednou týdně vyhodnocovat speciální pracovní skupina. Pokud zjistí velké problémy, nedovolí spuštění některých staveb. A možná ani zmiňovaného tunelu. „Uzavření Vyšehradského tunelu nebo stavba na Barrandovském mostě jsou složité dopravní problémy. Zahájí se pouze bez předchozích komplikací,“ vysvětlil Šteiner. S vyhodnocováním pomůže odborníkům i speciální počítačový program, který dopravní situaci dokáže simulovat.
Magistrát také tlačí na dodavatele staveb, aby zkrátili termíny odevzdávek. „Tam, kde nám to dovolí hygienici, využijeme prodloužené pracovní doby a zavedeme noční práce,“ řekl radní Radovan Šteiner. Díky tomu se například dřív zprovozní nově budovaná tramvajová trať do Radlic. „Dostali jsme pokyn zkrátit stavbu, a tak bude Radlická v provozu už 29. srpna, a ne v půli září, jak bylo původně plánováno,“ řekl ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.
Do kontroly kvality stavebních prací se letos budou moci zapojit aktivně i obyvatelé města. „U každé stavby bude vyvěšen tzv. kmenový list, kde budou informace o místě realizace, vypsaná pracovní doba a telefonní čísla na investora a dodavatele, u kterých si občan může případně stěžovat,“ řekl Šteiner.