„Na lisabonský start jedeme s cílem zabojovat, protože poslední bedna je pro nás velká výzva. Opravdu myslíme na nejvyšší příčky a doufám, že se nám vyhnou technické potíže a podaří se to. Navázat na jubilejní výhry by bylo opravdu fajn,“ prohlásil pokračovatel slavného rodu z Frenštátu pod Radhoštěm, který bude řídit nový kamion Tatra.
* LN V čem se liší nový vůz od dřívějšího?
Hlavní změnou je posunutí motoru o 40 cm dozadu, díky čemuž se zlepšily jízdní vlastnosti. I díky tomu je auto lépe vyvážené, navíc je odlehčeno o 650 kilogramů, takže je rychlejší a lépe se chová při skocích.
* LN Do nové tatry usedne i nová posádka. Co bylo důvodem této změny?
Navigátorem je Ladislav Lála, který letos Dakar jel v posádce Tomáše Tomečka. Třetím členem je mechanik a konstruktér vozu Milan Holáň. Ten na poslední chvíli nahradil Petra Gilara, který ze sestavy vypadl po testech v Tunisku. Vydatně jsme tam zkoušeli skoky a odnesla to jeho záda. Milan je ale ta nejlepší náhrada. O autě ví všechno a není člověka, který by ho mohl nahradit.
* LN Koho považujete za největší soupeře?
Rusa Čagina, Nizozemce Staceyho a jeho krajany otce a syna De Rooyovy. Ze stovky přihlášených má naději na medailové pozice čtyřicet kamionů, ale hlavní favorité jsou oni. Věřím, že jim to hodně znepříjemníme.
* LN Máte už vymyšlenou taktiku?
Dakar bude dlouhý a těžký, což by mělo tatře svědčit. Uvidí se ale, jak se bude soutěž vyvíjet.
* LN O konečném pořadí se bude rozhodovat při etapách v Mauritánii. Jak jste na ně připraveni?
Na Dakaru je rozhodující dostat se do odpočinkového dne a pak uspět právě v těchto těžkých podmínkách. V Mauritánii se může pořadí přesypat. Je to také hodně o štěstí, nesmíme udělat chybu a být nejrychlejší. Takové zapadnutí do dun ale prakticky znamená konec závodu.