• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Na Velikonoce se utrácelo

Česko

PRAHA Hospodářská krize podle obchodníků nepoznamenala letošní velikonoční útraty Čechů. Ty před Velikonocemi ve srovnání s běžným obdobím vzrostly o desítky procent a byly stejné či mírně vyšší než loni. Lidé více nakupovali hlavně sváteční pečivo, potraviny, sladkosti, vejce či alkohol. „V porovnání se stejným obdobím minulého roku jsme v týdnu před Velikonocemi zaznamenali v prodejnách Albert a Hypernova vyšší tržby a průměrný jednotlivý nákup našich zákazníků v řádu několika procent,“ sdělil mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Libor Kytýr.

Podobně hodnotí vývoj tržeb také mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová. „Češi letos utratili na Velikonoce stejně jako loni,“ uvedla.

Kytýr ale upozornil na to, že lidé letos při velikonočních nákupech více využívali různé akční nabídky zlevněného zboží.

Nejčastěji letos za velikonoční nákupy podle průzkumu společnosti Ahold utratili v průměru zhruba 1000 korun. Tuto částku plánovala vydat přibližně třetina dotazovaných.

Autor: