PRAHA Nejpopulárnějším maloobchodním řetězcem v zemích visegrádské čtyřky, tedy v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku, je síť polských obchodů Biedronka. Druhé místo patří společnosti Tesco, za kterou následují družstevní prodejny COOP, hypermarkety Kaufland, diskonty Lidl a hypermarkety Carrefour. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research. „Jako hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží Biedronku uvedlo 16,1 procenta nakupujících, což je celkem 10,1 milionu zákazníků,“ řekl analytik Incomy Zdeněk Skála. Na polském trhu má Biedronka dominantní postavení. V roce 2008 zvýšila počet prodejen meziročně o 30 procent na 1360. V Česku společnost nepůsobí. Druhou pozici v regionu zaujímá Tesco. Jako hlavní nákupní místo potravin a zboží denní potřeby jej uvedlo 11 procent nakupujících.
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava