Společnost Ulla Popken se ovšem zatím nemusí v tuzemsku obávat velké konkurence, protože zde v současnosti nepůsobí mnoho oděvních firem, které by se zaměřovaly přímo a pouze na oblečení pro silnější ženy. To by se ale mohlo brzy změnit. Právě v tomto segmentu totiž odborníci z oděvního průmyslu vidí velké šance růstu do budoucna. A například i mezinárodní módní veletrh Styl letos na tento trend zareagoval a více se zaměřil na oblečení nadměrných velikostí. Česká republika je již patnáctou zemí, kam firma Ulla Popken vstupuje, ve střední Evropě již společnost působí v Polsku a v Maďarsku.
Řetězec Ulla Popken je za posledních pár měsíců již druhým velkým módním řetězcem, který první pobočku v Česku otevírá v brněnském obchodním centru Olympia. To je stále častěji vnímáno jako místo úspěšného rozjedu řady značek. Začínaly zde například parfumerie Douglas či řetězec H&M. Pro volbu Brna hovoří mimo jiné i nižší nájemní ceny. Podle Ondřeje Novotného ze společnosti King Sturge se nájemné v maloobchodních centrech v Praze v průměru pohybuje mezi 60 a 80 eury za metr čtvereční. V Brně je to zhruba o 20 až 30 euro méně. „Nová značka má největší šanci uchytit se na trhu v místech, kde je dobře viditelná, to znamená, že upřednostňována jsou zaběhnutá, známá centra,“ říká Alexander Rafajlovič ze společnosti Cushman & Wakefield. A právě to Olympia splňuje při nižších nájemních cenách oproti pražským nákupním centrům. Odborníci z oblasti maloobchodu na konferenci Retail Summit ovšem upozornili, že v loňském roce návštěvnost tuzemských nákupních center klesla až o deset procent. A ani letošní rok nebude pro obchodní centra příliš příznivý. Podle Alexandra Rafajloviče se dá čekat, že tento rok budou maloobchodníci usilovat o zvýšení flexibility nájemních podmínek v obchodních centrech. „Jedná se především o možnost platit ve větší míře obratové nájemné, to znamená změnu systému, kdy pronajímatel inkasuje fixní sumu nebo procento z obratu - podle toho, která částka je vyšší,“ vysvětluje Rafajlovič. Oproti loňskému roku tak zřejmě oslabí tlak na snížení nájemného a místo toho vzroste spoluúčast na aktuálním vývoji na trhu.