130 let

Modernizace železniční trati Praha-Kladno. Vizualizace stanice ruzyňského letiště. | foto: Reprofoto

Premium

Po kolejích na letiště a na Kladno konečně v roce 2030? Obří projekt spolkne minimálně 50 miliard korun

Česko
  •   12:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Nekonečný příběh protažení železnice z Prahy na Letiště Václava Havla má další kapitolu. Cestující by se do Ruzyně mohli dostat vlakem za sedm let. V příštím roce tam začnou jezdit trolejbusy.

Doba, kdy by se lidé mohli svézt na Letiště Václava Havla vlakem, se mírně přiblížila. Správa železnic zahájila práce na modernizaci tratě od stanice Praha-Bubny k nově budované železniční zastávce Praha-Výstaviště v rámci celkové modernizace trati z Prahy do Kladna s odbočkou právě na letiště.

Mezi Masarykovým nádražím a Dejvicemi je již zastaven provoz a na kolejích stojí stavební stroje. „Nadále platí předpoklad, že se cestující svezou z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla Praha v roce 2030,“ řekl serveru Lidovky.cz mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Termín dokončení celého projektu se již několikrát posunul. Důvodem je podle ministerstva dopravy složité projednávání vedení trati pod Dejvicemi a realizace tunelu mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Hynek Paštěka
  • Vybrali jsme pro Vás