• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Mánesova postava znamení Vodnáře/Vodnářky (Muzeum hlavního města Prahy) a zcela pozměněná postava Vodnáře na „kopii“ z roku 2018. | foto: Martin Frouz / Magistrát Hlavního města Praha (MHMP)

Premium

Původní zpráva

Mělo jít o přesnou kopii Mánesa, malíř ale přidal vlastní prvky. Máme původní zadání k renovaci orloje

Česko
  •   20:26

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Kalendářní deska pražského orloje měla být vytvořena jako kopie původní desky od malíře Josefa Mánesa, uchované v Muzeu hlavního města Prahy. Tak hovoří zadávací dokumentace k rekonstrukci věže Staroměstské radnice započaté v roce 2017 a skončené o rok později. Dokument mají Lidovky.cz k dispozici.

Přesto akademický malíř Stanislav Jirčík, který je za její renovaci zodpovědný, přimaloval vlastní prvky a kalendárium tak získalo současnou – značně kontroverzní a kritizovanou novou podobu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Tomáš Vašek