• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Průkopník konečně dozrál

Česko

Nové BMWX 3 dělí od předchůdce mnohé. Je větší, pohodlnější i úspornější.

Značka BMW je v jedné věci sympatická: Nechlubí se pochybným „náskokem“ nebo největší „sportovností“. Místo toho svá auta tiše vylepšuje a občas přivede na trh nějaký novátorský vůz, který pak rivalové kopírují. To byl i případ modelu X3 z roku 2004, prvního luxusního menšího SuV.

První generace nebyla dokonalá, měla lacině vypadající interiér a příliš tvrdý podvozek.

Přesto se prodávala dobře – alternativa v nabídce ostatních prestižních značek nebyla. Situace se však změnila a BMW X3 již konkurenty má.

Nová generace vyrostla, a lépe tak zapadá mezi řady X1 a X5. Nárůst rozměrů je znát také uvnitř, v kabině nového X3 je místa dost. Zadní sedačky jsou šikovně dělené na tři díly, takže není problém převážet dlouhé předměty s čtyřčlennou posádkou. Hodně se zlepšila také kvalita interiéru, který použitými materiály i svým zpracováním připomíná větší model X5. Středová konzola je opět natočená k řidiči a za volantem si najde optimální pozici každý.

Dobrý posaz je v BMW X3 důležitý: Benzinový šestiválec přeplňovaný dvourotorovým turbodmychadlem má výkon 306 koní, takže stačí razantnější sešlápnutí plynového pedálu – a nenápadné SuV okamžitě vystřelí. Akci doprovází sytý zvuk, pro řadové šestiválce BMW typický. S motorem spolupracuje možná až moc aktivní osmistupňová automatická převodovka. Ale nevadí, je bryskní a přitom řadí hladce. Také díky ní lze spotřebu stlačit na nějakých devět litrů na sto kilometrů, jinak se pohybuje mezi 10 a 14 litry – výkonem auta je totiž snadné se nechat unést.

Nové BMW X3 má mnohem komfortnější podvozek než jeho předchůdce, v zatáčkách se téměř nenaklání a stabilita vozu je srovnatelná s běžnými „nízkými“ auty.

Jistotu X3 dodává také vyspělý pohon všech kol, neustále rozdělující sílu pro jednotlivé nápravy tam, kde je jí nejvíce třeba. Na cestách s rozdílně kluzkým povrchem funguje skvěle. Tohle auto má být ale efektivní hlavně na silnici.

Tam vyniká skvělými brzdami i precizním řízením, které toho ovšem o situaci předních kol moc neřekne.

BMW X3 nemá žádnou zásadní slabinu, snad kromě vysokých cen příplatkové výbavy. Je to komplexní, talentované auto, možná nejlepší ve své třídě. chybí jen požitek z řízení, jaký řidič zažije třeba u řady 5. ?

***

Příště: Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás