130 let

Šéf Ryanair se musel omluvit za Pinokia

Česko

LONDÝN Michael O'Leary, majitel společnosti Ryanair, se veřejně omluvil svému konkurentovi, vlastníku nízkonákladových aerolinek EasyJet Steliosovi Haji-lannou.

O'Leary zveřejnil na začátku letošního roku v britských novinách reklamy, kde byl Stelios vyobrazen s dlouhým nosem jako Pinokio. Naznačoval tím, že Stelios lže jako panáček Pinokio ze známé dětské knížky, kterému se kvůli jeho lžím prodlužoval nos. Stelios byl navíc označen v reklamě jako pan „Zpo-Ždění“.

O'Leary tím chtěl naznačit, že jeho konkurent EasyJet schválně nezveřejňuje týdenní statistiku zpoždění svých letů a že za to může osobně Stelios. Stelios to popřel. O'Leary ho pak ještě urazil posměšnými návrhy na řešení jejich pře například soubojem ve stylu sumo (Stelios je dost při těle).

Věc nakonec řešil londýnský soud. O'Leary ale tento týden ustoupil a domluvil se na mimosoudním vyrovnání: zaplatí Steliosovi 77 tisíc dolarů odškodného (asi 1,5 milionu korun) a vydá omluvu. Stelios dá odškodné na charitu.

Není to poprvé, co se prostořeký a arogantní O'Leary musel omluvit a vyplatit náhradu. Za použití nepravdivých citací se letos omluvil irskému soudci Peteru Kellymu (O' Leary využil výroky připsané Kellymu k urážkám irského ministra dopravy) a šéfovi Irského svazu dopravních pilotů Evanu Cullenovi (o tom O'Leary tvrdil, že je bývalým neúspěšným pilotem u jeho konkurenta).

Autor: