Metrostav v tom roce výsledkově předstihla jen firma Skanska. Kvůli poklesu zakázek Metrostav očekává, že za loňský rok zaznamená zhruba desetiprocentní pokles zisku.
Dopravní stavby se na výsledcích firmy podílí velkou měrou. Jednou z největších zakázek firmy je právě výstavba tunelu Blanka. Metrostav však na konci roku 2009 se společností Hochtief CZ získal i zakázku na výstavbu metra z Dejvic do Motola.
Již v roce 2004 se spolu s firmami Skanska a Subterra začal podílet i na prodloužení linky C pražského metra z Ládví do Letňan. Za tuto stavbu během čtyř let inkasoval necelých 11 miliard korun.
Metrostav je také úspěšný při získávání státních zakázek na stavbu silnic. Třeba mezi lety 2007 až 2009 firma od Ředitelství silnic a dálnic dostala zakázky za 14,8 miliardy. Firma se však angažuje i v bytové výstavbě. Na pražském Žižkově například staví rezidenční komplex Alfarezidence, stavěl i bytový projekt Pod Tyršovým vrchem v Praze 4 – Michli. Podílel se i na výstavbě Národní technické knihovny v Dejvicích na Praze 6 nebo na rekonstrukci a dostavbě administrativní budovy City Tower v Praze 4. Tyto dvě zakázky Metrostavu přinesly 1,4 miliardy korun, respektive 1,8 miliardy korun.
Metrostav je aktivní i za hranicemi Česka. Tunely razil na Islandu, nedávno vyhrál zakázku ve Finsku, kde se bude stavbou celkem pěti tunelů podílet na výstavbě metra v Helsinkách.
***
Jen metro? Ty doby jsou pryč * Metrostav byl založen v roce 1971 s jediným cílem – podílet se na stavbě pražského metra. Časem firma působnost rozšířila, a to jak regionálně, tak profesně. Nyní se kromě dopravních staveb pouští i do průmyslových či bytů.