130 let

TELEGRAFICKY

Česko

Odívání veřejnoprávních moderátorů se stává horkým tématem zatím chladného jara. Jakub Železný si podle svých slov léta kupuje ve stejném obchodě oděvy renomované německé značky, neprozradil ji ale, jako moderátor veřejnoprávní televize si to prý nemůže dovolit. Židli mu podtrhli kolegové z časopisu ČT+, když ho proti jeho vůli spojili s jinou značkou Blažek. Teď navíc přichází jarně-letní katalog Marks & Spencer se zprávou, že již deset let obléká moderátory ČT: „Až tedy budete obdivovat nový outfit Jolany Voldánové v Událostech, Jakuba Železného v Událostech, komentářích, nebo Taťánu Míkovou v Počasí, stačí zajít do nejbližší prodejny.“ Ať sluší! Dvacet devět znaků (mezery a podpis nepočítaje) stačilo šéfredaktorovi Týdne Daliboru Balšínkovi, aby sepsal úvodník a zároveň vyjádřil názor netradiční formou. Kromě oslovení a přání hezkého týdne materiál obsahoval jen obrázek tibetské vlajky.

„Nova se změní z televize, na kterou se všichni dívali, ale báli se to přiznat, na televizi, na kterou se budou všichni dívat a budou na to hrdí,“ prohlásil ředitel Novy Petr Dvořák předloni. Zda se to splnilo nedělním přenosem soutěže X-Factor, nevíme. Tázáni, co udělají, vypadnou-li (což se posléze stalo), řekli zástupci skupiny Romantic, že se opijí.

Jiný interpret plánoval cosi ve smyslu, že by nakoupil hračky dětem v nemocnicích, ať mají aspoň chvíli radost. Smradi, dodal. Sál aplaudoval. Inu, jak šéf Novy loni poučil čtenáře Hospodářek, zisk je král a je víc než prestiž.

Být tak na katolických Filipínách! V tamní mutaci časopisu Playboy sice budou obrázky žen, ne ale obnažených a neobjeví se zde ani náznak genitálií. Plná nahota by prý vyvolala nepřátelství napříč společností i nepřízeň inzerentů. Přesto šéfredaktor připustil, že jedna „bradavka“ by se v časopise mohla objevit.

Autor: