Více než polovina českých spotřebitelů tvrdí, že takzvané POP materiály (reklamní stojany, poutače a cedule v místě prodeje) jsou důležité při rozhodování o koupi výrobku, neboť vzbuzují zájem o produkt. Zhruba tři čtvrtiny spotřebitelů prý začalo vnímat konkrétní značku lépe poté, co vidělo nějaký její propagační materiál. Jedním z typů POP materiálů „nové generace“ jsou televizní obrazovky či interaktivní totemy. Podle výzkumu je už zaznamenala víc než polovina spotřebitelů, a to především v hypermarketech, v obchodech s elektronikou a v lékárnách. Oblíbeným prostředkem komunikace v obchodech jsou také ochutnávky, které podle výzkumu hodně ovlivňují volbu spotřebitelů hlavně při nákupu nových produktů.
Při „spatření“ POP se spotřebiteli podvědomě vybavuje, že jde buď o slevu nebo novinku. „POP materiály mají prokazatelnou funkci jako připomínka chtěného, tedy že připomenou spotřebitelům v prodejně něco, co chtějí. Vyvolávají ale rovněž novou touhu nebo novou potřebu,“ uvádějí tvůrci výzkumu s tím, že největší část neplánovaných nákupů tvoří cukrovinky a nápoje, k nejčastěji plánovaným položkám patří mléčné výrobky (jogurty, mléko sýry, máslo) a ingredience pro přípravu oběda či večeře.