Vůz měl samonosnou karosérii a motor vzadu (stejně jako tehdy měla řada modelů slavných značek „západních“), což představovalo radikální odklon od dřívějších spartaků, oktavií a felicií založených ještě na předválečných představách (motor vpředu, pohon zadních kol). Však také zahraniční odborné časopisy nad embéčkem nešetřily chválou... Po pěti letech (a více než 400 tisících vyrobených kusech) ho nahradila Škoda 100/110.
Stará dáma nerezaví 31. března 1889 Zní Marseillaisa, baterie pálí dvanáct salv. Korunovace? Vlastně ano. „Otec“ Gustave Eiffel věnčí trikolorou „hlavu“ svého největšího (snad ve všech hmotných smyslech) „dítěte“.
Lape po dechu (výtahy začnou pracovat až za dva týdny), dojetím téměř nevidí (musel překonat obrovské technické, společenské i lidské překážky). Ale podařilo se: první dáma Paříže a svým způsobem celého světa, Eiffelova věž, je hotova. Zpřístupněna bude v polovině května. S výškou 300m se na čtyřicet let stane nejvyšší stavbou světa. (Podle jejího vzoru vznikne v roce
Petříně v Praze.) Česká pýcha povětří 5. dubna 1959 Z letiště v Praze-Kbelích vzlétá prototyp našeho prvního tryskáče – cvičného proudového letounu L-29 Delfín (zatím s anglickým motorem).
Poté, co tento výrobek Aera Vodochody (a dalších, motory bude dělat Motorlet Praha-Jinonice) ve srovnávacích testech předstihne podobné letouny z Polska a tehdejšího Sovětského svazu, stane se technickou i obchodní legendou našeho leteckého průmyslu; v letech 1962 až 1974 ho bude vyrobeno přes 3600 kusů (dělal se i v Letu Kunovice).
V řadě zemí (hlavně postkomunistických) létá dodnes.
O necelou tisícovku méně pak (v letech 1972 až 1992) přišlo na svět jeho modernějších následovníků L-39 Albatros.