130 let

Koukejte do blba, radí školitelka

Česko

INNSBRUCK Je dobré, aby manažer podniku nejméně tři minuty denně jen tak koukal před sebe „do blba“. Uvolní mu to v hlavě prostor pro zásadnější úvahy, odstraní napětí a pomůže mu to vytřídit nepodstatné věci. Tvrdí to známá německá školitelka manažerů Sabine Asgodomová. „Podnikatelské myšlení znamená myslet do budoucna,“ zdůraznila na přednášce v rakouském Innsbrucku. Poukázala na průzkum mínění, podle nějž se 19 procent zaměstnanců v Rakousku ve své práci silně angažuje, šedesát procent je ke svému podniku prostě jen loajální a 20 procent svůj postoj k firmě označilo za „aktivní neangažovanost“. „Správný manažer musí se všemi mluvit, brát je vážně. Berte to tak, že pro vás vydělávají peníze a vytvářejí hodnoty,“ zdůraznila.

Dalším tajemstvím úspěchu je podle ní šíření hrdosti na firmu. Spolupracovníci by měli být hrdí na svůj podnik a jejich šéfové a vedoucí musí svůj tým uznávat. Stále podle ní platí, že „ryba smrdí od hlavy“.

Zvýšení platu není pociťováno jako výraz uznání obvykle déle než šest měsíců. „Peníze nejsou zdaleka tak důležité jako pochvala a respekt,“ zdůrazňuje Asgodomová. Manažeři by proto vždy měli dodržovat zásadu 5:1, tedy nejméně pětkrát častěji spolupracovníkům říkat něco kladného a milého než kritizovat.

Za další pilíř úspěchu považuje humor. „Pokud se svým největším blamážím dokážeme zasmát, odpustíme si je,“ říká.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás